پیشتازی برندهای فناوری چین در عصر جدید هوش مصنوعی رانندگی خودران

وب‌سایت سعودی «چشم ریاض» (Riyadh Eye) چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) مقاله‌ای منتشر و تاکید کرد ۲۰۲۴ یک سال نقطه عطف برای هوش مصنوعی (AI) در سراسر جهان به ویژه در چین است. غول‌های فناوری چین پیشرفت قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند، بسیاری از صنایع را به پیش برده‌اند و عصر جدیدی از هوش مصنوعی رانندگی خودران را آغاز کرده‌اند.

در صنعت خودرو شاهد پیشرفت شرکت‌های «هواوی» و «سرز» در خودروهای خودران و دستاوردهای شرکت فناوری رانندگی هوشمند «هورایزن» در سامانه‌های «لیدار» بوده‌ایم. [لیدار ( LIDAR : Light Detection and Ranging )، یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد.]

با این همه شگفت انگیزترین پیشرفت‌ها به خودروها محدود نمی‌شود.

در حالی که رقابت برای خودروهای خودران در راس این حوزه فناوری قرار دارد، نوع متفاوتی از انقلاب هوش مصنوعی رانندگی خودران بی سر و صدا در زمینه دستگاه‌های هوشمند در حال ظهور است. اینجا مفهوم سنتی «رانندگی خودکار» به هوش مصنوعی برای پیش بینی و پاسخ به نیازهای کاربر در دستگاه‌های هوشمند، تبدیل شده است.

هوش مصنوعی تلفن‌های همراه با چالش‌هایی منحصربفرد روبروست. فضای محدود روی دستگاه و اهمیت حفظ حریم خصوصی کاربران، موانعی را برای تحقق الگوریتم‌های پیچیده مانند الگوریتم‌های موجود در خودروها ایجاد کرده است.

برند «آنِر» (Honor) علی‌رغم این محدودیت‌ها به یک پیشتاز در این حوزه تبدیل شده است. مارس امسال بود که تلفن همراه مدل Magic6 Pro با هوش مصنوعی LEAP در عربستان سعودی رونمایی شد. این تلفن همراه هوشمند آنِر ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را ارائه داده که عکاسی، عملکرد و توانایی برقراری ارتباط آن را افزایش می‌دهد. این تلفن همراه به سرعت در بازار عربستان محبوب شد که نشان دهنده پایبندی شدید شرکت سازنده به نوآوری و فناوری است.

پیشرفت عوامل هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند یک نقطه عطف در ظهور عصر جدیدی از هوش مصنوعی مستقل برای دستگاه‌های تلفن همراه به حساب می‌آید.

پروفسور «سون مائوسونگ» معاون اجرایی «مؤسسه هوش مصنوعی در دانشگاه تسینگ‌هوا» و «عضو آکادمی اروپایی علوم انسانی و علوم طبیعی» با اشاره به این تغییر می‌گوید: سیستم ‌عامل‌ها در آینده به هوش مصنوعی نگاه خواهند کرد و تلفن‌های همراه با هوش مصنوعی توجه بیشتری به شرکت‌های چینی مانند آنِر خواهند داشت.

این فقط مربوط به پیشتازی چین در فناوری هوش مصنوعی نیست، بلکه به معنای تغییر بنیادین در نحوه تعامل ما با گوشی‌های هوشمند است. تمرکز آنِر روی پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه، حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار داده و دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا نیازهای کاربر را پیش‌بینی کنند و عصری جدید را از هوش مصنوعی مستقل برای کاربران گوشی‌های هوشمند آغاز کنند.

ما منتظر عرضه سری Magic7 به زودی در عربستان سعودی هستیم، زیرا این نوید را می‌دهد که مشخصات و نوآوری‌های جدیدی را برای کاربران سعودی به ارمغان بیاورد.

انتظار می‌رود سری Magic7 با ویژگی‌های پیشرفته خود، تجربه تلفن همراه همه را ارتقاء بخشید و ما مشتاقیم ببینیم چگونه بازار سعودی را تغییر خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا