به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک/ رویداد مبادلات فرهنگی چین و روسیه در کازان برگزار شد

همزمان با حضور شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در شهر کازان روسیه برای شرکت در شانزدهمین نشست رهبران بریکس، رویداد ویژه مبادلات فرهنگی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و روسیه به ابتکار رادیو و تلویزیون مرکزی چین و شرکت پخش و تلویزیون دولتی سراسر روسیه روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر به وقت محلی، در کازان برگزار شد.

مهمانان شرکت کننده در این رویداد مشترکا شاهد راه اندازی نمایشگاه ویژه «سفر در میان تمدن‌ها – برخورد با لیانگ‌جو» بودند که توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین در روسیه برگزار شده است. رادیو و تلویزیون مرکزی چین با چندین نهاد روسی سند همکاری امضا کرده و پروژه های گزارش مشترک رسانه های چین و روسیه مانند «ملاقات با چین» و «داستان چین من» در این رویداد فرهنگی پخش شد.

«شن های شیونگ»، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سخنرانی خود در رویداد امروز در شهر کازان اظهار کرد که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس چین جدید، هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه و آغاز «سال فرهنگی چین و روسیه» است.

این شخصیت چینی افزود: تحت هدایت راهبردی سران دو کشور، روابط چین و روسیه در بالاترین سطح خود قرار دارد و این روابط، الگویی برای نوع جدیدی از روابط بین کشورهای بزرگ ایجاد کرده است. رادیو و تلویزیون مرکزی چین به عنوان ایستگاه رادیویی و تلویزیونی ملی این کشور همواره متعهد به ترویج میراث دوستی چین و روسیه از نسلی به نسل دیگر و درک متقابل بین دو ملت بوده است.

« اولک دوبرودیف»، رئیس شرکت پخش و تلویزیون دولتی سراسر روسیه نیز در سخنرانی خود در این مراسم اظهار کرد که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و چین است. گفت و گوهای میان دو کشور همواره بر اساس احترام متقابل بوده و دو طرف متعهد به ارتقای همکاری‌های برابر و رفاه مشترک هستند.

وی افزود: همکاری رسانه ای روسیه و چین بخش مهمی از تبادلات مردمی و فرهنگی است. شرکت پخش و تلویزیون دولتی سراسر روسیه و رادیو و تلویزیون مرکزی چین سال هاست که از طریق ایجاد یک مکانیسم ، ارتباطات گسترده ای را ایجاد کرده اند.

نمایشگاه ویژه «سفر در میان تمدن‌ها – برخورد با لیانگ‌جو» رادیو و تلویزیون مرکزی چین در روسیه در سال ۲۰۲۴ نیز امروز راه اندازی شد. هدف این نمایشگاه ویژه، معرفی تاریخ طولانی و مفهوم فرهنگ غنی لیانگ‌جو است و مردم روسیه می توانند توسط این نمایشگاه عمق و جذابیت همیشگی تمدن چین را درک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا