مراسم نمایش جشنواره تصویر چین ۲۰۲۳ در مقر کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب سازمان ملل

به مناسبت دهمین سالگرد ابتکار ” کمربند و جاده”، ۲۵ سپتامبر به وقت محلی، رادیو و تلویزیون مرکزی چین CMG به همراه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آمریکای لاتین و کارائیب ECLAC مراسم نمایش جشنواره تصویر چین ۲۰۲۳ را در مقر سازمان بین المللی در سانتیاگو شیلی برگزار کردند. این جشنواره با نمایش تصاویر مفهوم جامعه بشری با سرنوشت مشترک را ترویج و داستان ساخت مشترک “کمربند و جاده” بین چین و جهان را روایت کرد.

در این رویداد، مستند «تحقق رویاها در اقیانوس آبی» تولید سی جی تی ان وابسته به CMG برای اولین بار پخش شد. این مستند که در چین و شش کشور آمریکای لاتین فیلمبرداری شده، عمیقا تاریخ و داستان مربوط به « کمربند و جاده» مورد بررسی قرار گرفته و تصاویر تاریخی از طریق صحنه‌های واقعی جلوه گر شده و طرحی جدید برای توسعه آینده چین و آمریکای لاتین ترسیم شده است و چشم انداز زیبا از یادگیری متقابل در میان تمدن ها، همکاری متقابل سودمند و توسعه برد- برد بین چین و آمریکای لاتین منتقل می شود. نزدیک به ۱۰۰ نفر از جمله مقامات شیلی و ECLAC، دیپلمات‌های کشورهای آمریکای لاتین مستقر در شیلی و مهمانانی از میان اقشار مختلف شیلی در مراسم نمایش شرکت کردند.

شن های شیونگ، مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین، در سخنرانی در این مراسم گفت که بین چین و آمریکای لاتین، ابتکار “کمربند و جاده” در حال حاضر به هزاران پروژه واقعی در زمینه هایی مانند سرمایه گذاری و تجارت، همکاری های صنعتی و مبادلات فرهنگی تبدیل شده است که به نفع  مردم همه کشورهای منطقه است. این نوع همکاری صمیمانه تحت آرمان مشترک نیز هدف اصلی CMG برای برگزاری جشنواره تصویر چین است. CMG  با دوستان خود در داخل و خارج از کشور دست به دست خواهد داد تا با استفاده از تصاویر، مفهوم جامعه بشری با سرنوشت مشترک را ترویج کند و فصلی جدید برای طرح ” کمربند و جاده” بگشاید.

سالازار سیریناکیس، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب سازمان ملل در سخنرانی خود از میزبانی مشترک مراسم نمایش جشنواره تصویر چین ابراز خرسندی کرد و گفت: ساخت مشترک طرح “کمربند و جاده” بعد جدیدی به چندجانبه گرایی در نظام بین الملل بخشیده و به احداث زیرساخت ها و توسعه پایدار کمک کرده است. مراسم  نمایش “جشنواره تصویر چین” در سال ۲۰۲۳ که در مقر  ECLAC برگزار شد، نقش مثبت رسانه های چینی را در همکاری عملی بین چین و آمریکای لاتین کاملاً نشان داد و با منافع مشترک چین و آمریکای لاتین منطبق است.

برنامه های نمایش «جشنواره تصویر چین» ۲۰۲۳ با موضوع «کمربند و جاده» در طول سال اجرا خواهد شد. در این دوره، تلویزیون سی جی تی ان وابسته به CMG ، ۱۰ مستند اصلی را با نزدیک به ۳۰ قسمت در رسانه‌های اصلی در کشورهایی از جمله آرژانتین، شیلی و کلمبیا نمایش خواهد داد و داستان ساخت مشترک “کمربند و جاده” و ارتباطات و تبادلات دوستانه بین چین و جهان را روایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا