پاسخ «الیور استون» به سوال مهم «چرا آمریکا عاشق جنگ است؟»

این روزها اظهارات «الیور استون»، کارگردان نامدار آمریکایی در سال ۲۰۱۷ درباره دلایل اشتیاق آمریکا به جنگ دوباره در فضای مجازی داغ شده؛ استون ۶ سال قبل دلایل مهم اینکه چرا آمریکا عاشق جنگ است را عنوان کرده بود.

در سخنان یادشده استون آمده، طی ۳۰ سال گذشته، آمریکا ۱۳ جنگ را برانگیخت و هزینه کل آن به ۱۴ تریلیون دلار آمریکا رسید و بر اثر آنها ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست دادند. اما همین جنگ‌هایی که با بهانه «عدالت» انجام شده، نظام آمریکا را حفظ کرده است.

وی گفت، ۱۳ جنگ در ۳۰ سال گذشته و پرداخت ۱۴ تریلیون دلار و کشتار هزاران نفره نباید یادمان برود. مسئله این نیست که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد، بلکه موضوع، نظامی است که هم در داخل حزب جمهوری خواه و هم حزب دموکرات وجود دارد. یک مجتمع با آمیختن صنایع نظامی، امنیت دفاعی، پول و رسانه یا با هر اسم دیگری که دوست دارید، با پرچم «عدالت» به جنگ می‌پردازد تا حرکت این نظام را به سوی جلو به جریان بیندازد.

استون افزود، از نظر بسیاری از مردم، آمریکا به طور فزاینده‌ای در حال شکوفایی است. اما این شکوفایی به معنی آن نیست که نظام این کشور محور ارزش‌های جهان باشد. چون هنوز در حال ایجاد ناآرامی و جنگ در سراسر جهان است.

الیور استون در جنگ ویتنام خدمت کرده و برای کارگردانی فیلم‌هایی چون «جوخه»، «وال استریت»، «جی اف کی» و «متولد چهارم ژوئیه» شهرت جهانی دارد. او همچنین یک نویسنده و کارشناس تاریخی است که به عنوان روزنامه‌نگار مصاحبه‌های با «هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق ونزوئلا، «فیدل کاسترو» رهبر سابق کوبا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا