رونق خریدهای معاف از عوارض گمرکی در «های‌نان» طی تعطیلات تابستانی

گردشگران مشتاق ساعت ۱۰ صبح با شتاب وارد «مجتمع خرید بین‌المللی معاف از عوارض گمرکی های‌کوئو» در غرب ساحل «های‌کوئو» مرکز استان «های‌نان» در جنوب چین می‌شوند و به این ترتیب خرید لجام گسیخته خود را در این بهشت گرمسیری آغاز می‌کنند.

با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، های‌نان بار دیگر موج گسترده‌ای از گردشگران را که قصد تجربه جاذبه‌های آن را دارند، به خود جلب کرده است؛ اینجا مناظر طبیعی چشم‌نواز فقط جاذبه گردشگری محسوب نمی‌شود بلکه بزرگترین فروشگاه مستقل معاف از عوارض گمرکی با ده‌ها هزار کالا نیز جاذبه‌ای وسوسه‌کننده به حساب می‌آید.

خانم «شو بِی» گردشگری از استان «هوبیِ» در مرکز چین که بارها به این جزیره گرمسیری سفر کرده، گفت: از آنجایی که بچه‌ها در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند، تصمیم گرفتیم سفری به های‌نان داشته باشیم.

او که خریدهای زیادی مثل ادکلن، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست خریداری کرده بود، ادامه داد: محیط اینجا به شکل خاصی دلنشین است و ما از غذا و گزینه‌های تفریحی خیلی راضی هستیم.

شو تاکید کرد: در واقع خرید معاف از عوارض گمرکی نقشی بسزا در تصمیم ما برای سفر به های‌نان ایفاء کرد. در حال حاضر اجناس معاف از عوارض گمرکی در حال ارزانتر شدن هستند و تعداد آنها هم بیشتر می‌شود بنا بر این علاقه بیشتری برای آمدن به اینجا پیدا می‌کنیم.

این گردشگر اضافه کرد خانواده‌اش به جاذبه‌های گردشگری معروف زیادی مانند «جزیره ووجی‌جوئو» و «خلیج های‌تانگ» در شهر تفریحی «سان‌یا» رفته‌اند و های‌کوئو ایستگاه آخر سفر آنها قبل از بازگشت به هوبیِ به حساب می‌آید.

خانم «یانگ شان» گردشگری از استان «شان‌دونگ» در شرق چین نیز سفرش را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که هم به سان‌یا و هم به های‌کوئو برود تا به همراه دختر کوچکش یک روز کامل از خرید معاف از عوارض گمرکی لذت ببرد.

وی با بیان اینکه تخفیف‌های معاف از عوارض گمرکی آنقدر اساسی هستند که کالاها حتی از خرید آنلاین هم ارزانتر می‌شوند، گفت: من لوازم آرایشی خریدم، می‌خواهم تعدادی از آنها را به عنوان سوغات به دوستانم بدهم و البته چند تا هم برای خودم گرفتم.

این خانم اهل استان شان‌دونگ افزود: در سفر به های‌نان ما هم از دیدن مناظر طبیعی و هم از خرید معاف از عوارض گمرکی لذت می‌بریم. این یک تجربه فوق العاده با یک تیر دو نشان زدن است و من خیلی راضی هستم.

غیر از گردشگران داخلی، اتباع خارجی نیز در شهر های‌کوئو دیده می‌شوند که یکی از آنها «سرگئی اروپتوف» از کشور روسیه است.

وی گفت: این اولین بار است که به های‌نان سفر می‌کنم و تجربه‌ای خیلی خوب است. قصد دارم اینجا برای بچه‌هایم سوغاتی بخرم.

اروپتوف گفت این سفر که به طور خاص برای انجام خرید معاف از عوارض گمرکی انجام شده به او اجازه می‌دهد طیف وسیعی از برندها را پیدا کند و در عین حال زیبایی آنجا هم لذت ببرد.

چین در ژوئن ۲۰۲۰ از یک طرح مهم برای تبدیل های‌نان به یک بندر سطح بالای تجارت آزاد تاثیرگذار جهانی تا نیمه قرن جاری رونمایی کرد. طی سال‌های اخیر این استان جزیره‌ای به یک مقصد خرید جذاب برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است.

هجموم گردشگران طی تعطیلات تابستانی اشتیاق خرید معاف از عوارض گمرکی فروشندگان محلی را افزایش داده است.

«یائو شین‌یو» فروشنده ساعت و جواهرآلات سوئیسی در های‌کوئو می‌گوید: از وقتی تعطیلات تابستانی شروع شده میزان رفت و آمد از دوشنبه تا جمعه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و در آخر هفته‌ها تعداد گردشگران حتی بیشتر هم می‌شود.

وی افزود: فروش روزانه ما در مقایسه با ایام قبل از تعطیلات حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به عقیده یائو خرید معاف از عوارض گمرکی به بخش اساسی سفر گردشگران به های‌نان تبدیل شده و اینکه برخی از مسافران حتی فقط برای خرید به آنجا سفر می‌کنند.

های‌نان در ابتدای ماه جولای به منظور آزادسازی هر چه بیشتر ظرفیت مصرف و تحریک جنب و جوش خرید معاف از عوارض گمرکی، «جشنواره دو ماهه بین‌المللی خرید معاف از عوارض گمرکی ۲۰۲۳» را برگزار کرده است.

این جشنواره با توزیع بُن‌های تخفیف خرید معاف از عوارض گمرکی و برگزاری فعالیت‌های خرید تابستانی معاف از عوارض گمرکی والدین-کودک، تجربه خرید متنوع و تخفیف‌های واقعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

برای «مجتمع خرید بین‌المللی معاف از عوارض گمرکی های‌کوئو» که اکتبر گذشته افتتاح شده، این نخستین تجربه تعطیلات تابستانی به حساب می‌آید.

خانم «سان هوی‌یان» مدیر فروش این مجتمع خرید گفت: ما فعالیت‌های متنوعی را برای گروه‌هایی مثل خانواده‌ها و دانشجویان طی تعطیلات تابستانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

بر اساس آمار رسمی، های‌نان طی نیمه نخست امسال جمعا پذیرای حدود ۴۶ میلیون گردشگر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین مجموع درآمد فروش آن که توسط فروشگاه‌های معاف از عوارض گمرکی فراساحلی به دست آمده به حدود ۳۲.۴ میلیارد یوان (۴.۴۸ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا