پیام تبریک شی جین پینگ به مناسبت دهمین سالگرد راه اندازی کریدور اقتصادی چین و پاکستان

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین با ارسال پیامی جشن دهمین سالگرد کریدور اقتصادی چین و پاکستان را که در اسلام آباد پاکستان برگزار شد، تبریک گفت.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد که کریدور اقتصادی چین و پاکستان یک پروژه آزمایشی مهم “کمربند و جاده” است. پس از راه اندازی آن در سال ۲۰۱۳، دو کشور با پایبندی بر اصول رایزنی مشترک، ساخت مشترک و اشتراک گذاری، به نتایجی دست یافتند که نیروی محرکه جدیدی را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان فراهم آورده و نیز پایه مطلوبی برای اتصال و یکپارچگی منطقه ایجاد کرده است. کریدور اقتصادی چین و پاکستان به نمونه مهم دوستی چین و پاکستان تبدیل شده است که حمایت و پایه مهمی را برای دو کشور به منظور ایجاد یک جامعه نزدیک ‌تر چین و پاکستان با سرنوشت مشترک در عصر جدید فراهم می کند.

شی جین پینگ تاکید کرد که با نگاه به آینده، پکن مایل است به همراه اسلام آباد برای پایبندی به اهداف استانداردهای بالا، پایداری مردم و بهره مندی آنان از زندگی، بهبود مستمر طرح، گسترش و تعمیق همکاری ها، کریدور را به یک پروژه نمونه ساخت مشترک با کیفیت بالا “کمربند و جاده” ایجاد کند. مهم نیست که اوضاع بین المللی چگونه تغییر کند، چین همواره محکم در کنار پاکستان می ایستد، با تلاش مشترک رو به جلو حرکت می کنیم و ضمن ادامه دوستی محکم با پاکستان، توسعه و امنیت راه را هماهنگ می سازیم و در سطوح بالاتر، گسترده تر و عمیق تر، روابط مشارکتی و  راهبردی همیشگی چین و پاکستان را به سطح جدیدی ارتقا می دهیم تا سهم بزرگ تری برای صلح و شکوفایی دو کشور و منطقه ادا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا