برگزاری هفتاد و هفتمین نشست دوره‌ای کمیسیون حسابرسی سازمان ملل

و ۲۶ ژوئیه (۳ و ۴ مرداد)، هفتاد و هفتمین نشست دوره‌ای کمیسیون حسابرسی سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد و «هوئو کای» رئیس کمیسیون حسابرسی سازمان ملل و رئیس اداره ملی حسابرسی چین میزبان این نشست بود.

در این نشست دوره‌ای، ضمن بررسی تصویب ۲۱ گزارش حسابرسی نهادها و پروژه‌های مربوطه سازمان ملل در سال مالی ۲۰۲۲، موضوعاتی که توسط نهاد قانون‌گذاری سازمان ملل به کمیسیون حسابرسی اعلام شده بود نیز مورد بررسی قرار گرفتند و برنامه‌ریزی برای تدارکات امور کمیسیون حسابرسی سازمان ملل برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ نیز انجام شد.

در مدت زمان این نشست، اعضای کمیسیون حسابرسی در ملاقات با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، پیرامون مسایل عمده موجود در جریان حسابرسی سازمان ملل برای سال مالی ۲۰۲۲ و همچنین اولویت‌ها و چالش‌های مهم کنونی سازمان ملل با وی تبادل نظر کردند.

رئیس کمیسیون حسابرسی سازمان ملل در این دیدار اظهار داشت که همراه با همکاران کمیسیون حسابرسی، باید با تمرکز بر موضوعات و وظایف اصلی حسابرسی از جمله اصالت، انطباق و اثربخشی بودجه‌ و درآمد و هزینه‌ مالی، مشترکاً برای اجرای «دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد» تلاش کنند.

به باور گوترش شناسایی مشکلات و ارائه پیشنهادها در امور حسابرسی بسیار مهم است. وی تاکید کرد که از طریق تداوم تقویت همکاری با کمیسیون حسابرسی، فعالانه در جهت اصلاح مسایل موجود در حسابرسی نهایت حمایت را از کمیسیون حسابرسی برای انجام بهتر وظایف و ماموریت‌ها انجام خواهد داد.

کمیسیون حسابرسی سازمان ملل یک نهاد تخصصی مستقل است که نقشی مهم در نظام مدیریتی این سازمان دارد و به عنوان یک مکانیزم مهم در ارتقای سطح پاسخگویی و شفافیت سازمان ملل به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا