چین تحقیق و توسعه را بر پایه فناوری ۶G به پیش می‌برد

بر اساس داده‌های اندیشکده دولتیِ «آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین»، چین تا ماه مه امسال با داشتن بیش از ۲.۸۴ میلیون ایستگاه پایه ۵G بزرگترین شبکه این فناوری را در جهان ساخته و سیگنال‌های ۵G در تمام روستاهای این کشور نیز در دسترس قرار دارند.

«جائو جی‌گوئو» مهندس ارشد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات طی مراسم افتتاحیه «کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳» در شانگهای که نمایشگاه صنعت مخابرات محسوب می‌شود، گفت چین به کار تحقیق و توسعه در حوزه فناوری تقویت ۵G و جستجوی فعالانه فناوری‌های کلیدی بالقوه ۶G سرعت خواهد بخشید.

به گفته وی تلاش‌های مضاعفی برای تعمیق ادغام و کاربرد ۵G در حوزه‌های کلیدی مانند صنعت معدن و تولید برق مورد نیاز است.

«متس گرانیرد» مدیرکل «سیستم جهانی برای اتحاد ارتباطات موبایلی» (سازمان‌دهنده رویداد شانگهای)، گفت چین طی چند سال گذشته به عنوان یک ابرقدرت ۵G مطرح شده و سال آینده ۵G از ۴G به عنوان بزرگترین فناوری در این کشور پیشی خواهد گرفت.

«یانگ جیه» رئیس بزرگترین اپراتور مخابراتی جهان از لحاظ میزان کاربر موبایلی یعنی شرکت «چاینا موبایل»، گفت این شرکت بر توسعه ۶G، تقویت همکاری فرامرزی و فرصنعتی در تحقیق تئوریک و کاربردهای سناریومحور، تمرکز خواهد کرد.

وی تاکید کرد با تعمیق گذار دیجیتال در جامعه، حل مشکلات وسیع و پیچیده به وسیله یک فناوری تنها، دشوار خواهد بود.

«لیانگ بائوجون» جانشین مدیرکل شرکت «چاینا یونیکام» گفت این شرکت بر پنج حوزه برای تحقیقات فناوری شبکه آینده از جمله ۶G و شبکه‌های برق محاسباتی تمرکز خواهد کرد.

وی ادامه داد: چاینا یونیکام تحقیق و آزمایش‌هایی را در حوزه‌های کلیدی ۶G انجام خواهد داد و با شرکا به منظور راه اندازی مشترک استانداردهای شبکه ۶G همکاری می‌کند.

به گفته کارشناسان، «اتحادیه بین‌المللی مخابرات» یک چارچوب چشم انداز ۶G را اوایل ماه جاری میلادی به عنوان سند پایه برای کار جهانی ۶G به تصویب رسانده است. این اقدام نقطه آغاز تحقیقات جهانی در حوزه فناوری نسل بعدی وایرلس محسوب می‌شود.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام کرد استاندارد تازه تصویب شده ۶G در حال حاضر ۶ سناریوی بهره برداری کلیدی دارد در حالی که فناوری ۵G فقط سه سناریوی بهره برداری داشت. یک مشخصه کلیدی این است که ۶G امکان تعامل بینابینی شبکه‌های زمینی با فناوری‌های غیرزمینی مانند ماهواره‌ها را فراهم می‌کند.

«ون کو» دبیرکل «انجمن استاندارهای مخابرات چین» گفت ایجاد توازن در استفاده از ۵G و تحقیق و توسعه ۶G اهمیت دارد چرا که راهبردهای طولانی مدت برای توسعه هر دو فناوری ضروری است. تلاش‌های برای ارتقاء کاربرد گسترده ۵G پایه محکمی برای توسعه ۶G فراهم خواهد کرد. پیشبرد استفاده از ۵G مانند ساختن یک پل و جاده خوب برای ۶G است.

خانم «منگ وان‌جوئو» رئیس چرخشی مدیر مالی «شرکت فناوری‌های هوآوی» نیز در این باره گفت ۵G در حال عبور از نقطه عطف رشد کیفی به رشد کمی است و پیش بینی می‌شود با به کارگیری شمار بیشتری از دستگاه‌ها و خودروهای متصل به شبکه وایرلس، جهان تا سال ۲۰۳۰، پنج میلیارد ارتباط ۵G داشته باشد. این تعداد در سال جاری میلادی ۱.۵ میلیارد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا