رشد قابل‌توجه کسب‌وکارهای کوچک چینی؛ رکوردشکنی در سایه نوآوری و فناوری

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید از سوی «CPA استرالیا» ـ یکی از بزرگ‌ترین نهادهای حسابداری جهان ـ عملکرد کسب‌وکارهای کوچک در سرزمین اصلی چین طی سال گذشته میلادی به بالاترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است؛ رشدی که عمدتا به دلیل نقش‌آفرینی فناوری و نوآوری حاصل شده است.

بر اساس «نظرسنجی سالانه کسب‌وکارهای کوچک آسیا-اقیانوسیه» که روز پنجشنبه توسط «CPA استرالیا» منتشر شد، ۶۶ درصد از کسب‌وکارهای کوچک در سرزمین اصلی چین اعلام کردند که در سال گذشته میلادی رشد داشته‌اند و ۷۱ درصد نیز پیش‌بینی کرده‌اند که در سال جاری توسعه خواهند یافت. هر دو رقم، بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، نوآوری، بهبود در مدیریت کسب‌وکار و گسترش به بازارهای جدید نقش کلیدی در ایجاد فضای مثبت و خوش‌بینی در میان این کسب‌وکارها داشته‌اند.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که ۷۴ درصد از کسب‌وکارهای کوچک در سرزمین اصلی چین انتظار دارند اقتصاد محلی در سال جاری رشد کند؛ رقمی که بالاتر از میانگین ۶۷ درصدی منطقه آسیا و اقیانوسیه است و به تقویت اعتماد تجاری آنها کمک کرده است.

«لوید پنگ» رئیس کمیته شمال چین «CPA استرالیا» گفت: تدابیر حمایتی دولت چین از شرکت‌های خصوصی، باعث شد بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک در سال گذشته عملکردی قوی‌تر و بهتر داشته باشند.

وی افزود: سیاست‌هایی مانند تخفیف مالیاتی فوق‌العاده قبل از کسر مالیات برای هزینه‌های تحقیق و توسعه و معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای مؤدیان خُرد، به ایجاد یک محیط کسب‌وکار پایدار کمک کرده و شرکت‌ها را به ارتقای مستمر قابلیت‌های نوآورانه خود تشویق کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که تا ۸۸ درصد از شرکت‌کنندگان از سرزمین اصلی چین انتظار دارند در سال جاری محصولات یا خدمات جدیدی ارائه دهند؛ رقمی که ۱۶ درصد از میانگین منطقه آسیا و اقیانوسیه بالاتر است. افزون بر این، ۵۱ درصد نیز پیش‌بینی کرده‌اند که فروش بین‌المللی آن‌ها در سال جاری افزایش خواهد یافت.

پنگ تاکید کرد: نوآوری از توانمندی‌های کلیدی کسب‌وکارهای کوچک چینی محسوب می‌شود. این شرکت‌ها در تبدیل سریع شناختِ نیازهای مشتریان و شناسایی روندهای جدید به محصولات و خدمات نوآورانه، مهارت دارند.

وی افزود: توانایی قوی آن‌ها در ارائه محصولات یا خدمات با ارزش مناسب، باعث می‌شود که همچنان مشتریان داخلی و خارجی را حتی در شرایط ناپایدار تجاری بین‌المللی جذب کنند.

«CPA استرالیا» در این نظرسنجی سالانه که از نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۴ انجام شد، ۴۲۳۶ پاسخ از کسب‌وکارهای کوچک در صنایع مختلف در ۱۱ بازار آسیا-اقیانوسیه جمع‌آوری کرد که ۷۵۷ پاسخ‌دهنده از سرزمین اصلی چین بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا