نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین ۲۰۲۴؛ ترویج دهنده «خدمات جهانی»

قرار است «نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین ۲۰۲۴» یا «CIFTIS» از ۱۲ تا ۱۶ سپتامبر (۲۲ تا ۲۶ شهریور) در پکن برگزار شود و به گفته سازماندگان، این رویداد نشان دهنده استانداردهای بالاتر سیاست گشایش، بهبود کیفیت و نیرو محرکه نوآورانه خواهد بود.

وزارت بازرگانی چین روز جمعه اعلام کرد CIFTIS یک پلتفرم بسیار مهم برای چین به منظور توسعه گشایش، تعمیق همکاری و پیشتازی در نوآوری است و موضوع «خدمات جهانی، رفاه مشترک» خواهد داشت و مقدمات برگزاری آن به صورت اساسی انجام شده است.

این وزارتخانه با تاکید بر نقش نمایشگاه تجارت خدمات چین به عنوان یک پلتفرم باز، اعلام کرد نمایشگاه امسال شاهد یک اجلاس جهانی تجارت خدمات در سطح بالا و بیش از صد نشست و رویداد خواهد بود و گزارش‌های معتبر منتشر خواهد شد.

«تانگ وِن‌هونگ» دستیار وزیر بازرگانی گفت: امسال بیش از ۸۰ کشور و سازمان بین‌المللی در نمایشگاه حضور خواهند یافت. در میان این شرکت کنندگان، ۱۳ کشور و سازمان بین‌المللی از جمله پرتغال و «سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد» (FAO) برای نخستین بار به صورت مستقل غرفه برپا خواهند کرد.

وی افزود: فرانسه برای اولین بار در نمایشگاه تجارت خدمات امسال مهمان افتخاری خواهد بود. «سی‌چوان» و «های‌نان» به عنوان استان‌های ویژه حضور خواهند داشت و گروهی از غرفه‌های برجسته و رویدادهای موضوعی را برگزار خواهند کرد.

چین متعهد به ارائه فرصت‌های تازه برای توسعه جهانی از طریق دستاوردهای جدید مدرنیزاسیون به سبک چینی است. CIFTIS از زمان راه اندازی آن در یک دهه گذشته بیش از ۹۰۰ هزار غرفه‌دار و خریدار را به خود جذب کرده است.

وزارت بازرگانی امسال نسخه‌های ملی و آزمایشی منطقه آزاد تجاری فهرست‌های منفی تجارت فرامرزی خدمات را رونمایی کرده است. «شورای دولتی» (کابینه چین)، دستورالعمل‌هایی را در خصوص ترویج توسعه کیفی مصرف خدمات و تجارت خدمات به منظور تقویت گشایش با استاندارد بالاتر، ابلاغ کرده است.

تاکنون بیش از ۴۰ شرکت از فهرست «فورچون ۵۰۰» و شرکت‌های مطرح در صنعت، حضور خود در این نمایشگاه را تایید کرده‌اند. ۳۷ هیئت تجاری محلی و همچنین هیئت‌های تجاری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های مالی دولتی راه اندازی شده و پیش بینی می‌شود دستاوردهای عملگرایانه‌تری محقق شود.

یک محیط باز و خدمات دوستانه به شکلی موثر همکاری اقتصادی و تجاری و تبادلات انسانی را در پکن ترویج کرده است. بر اساس اعلام دولت محلی، ۱۰۹۵ شرکت با سرمایه خارجی طی هفت ماه نخست سال جاری میلادی در پکن تاسیس شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. به علاوه، مجموع ارزش تجارت پکن (اعم از واردات و صادرات) به ۲.۱ تریلیون یوان (۲۹۵.۸ میلیارد دلار) رسید.

«سیما هونگ» معاون شهردار پکن گفت: تعداد مسافران ورودی و خروجی به مبادی پکن طی هفت ماه نخست ۲۰۲۴ از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت و از مجموع تعداد کل سال ۲۰۲۳ عبور کرد. تمام این دستاوردها نشاط و شتاب جدید به توسعه کیفیِ پکن تزریق کرده است.

به علاوه، چین مسیر توسعه نوآورمحور خود را تقویت کرده و توسعه یکپارچه تجارت خدمات و تولید پیشرفته را ترویج نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا