حضور نماینده ویژه رهبر چین در اجلاس سران تغییرات آب و هوایی «گروه ۷۷ و چین»

 «دینگ شو شیانگ»، نماینده ویژه رئیس جمهور چین، عضو دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و معاون نخست وزیر چین روز یکشنبه ۳ سامبر (۱۲ آذر) در اجلاس سران رهبران تغییرات آب و هوایی «G77 و چین» شرکت و سخنرانی ایراد کرد.

دینگ گفت که از حضور در اجلاس رهبران تغییرات آب و هوایی «G77 و چین» به عنوان نماینده ویژه «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین بسیار خرسند است. این مقام ارشد چین تاکید کرد در لحظه تاریخی اولین بررسی جهانی توافقنامه پاریس، پیشنهاد کوبا، رئیس دوره‌ای گروه ۷۷ برای برگزاری این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: چین به عنوان بزرگترین کشور در حال توسعه جهان، همواره در کنار اکثریت کشورهای در حال توسعه ایستاده و با آنها حرکت می‌کند. رئیس جمهور شی جین پینگ تاکید کرد که «G77 و چین» یک پلتفرم همکاری مهم برای کشورهای در حال توسعه است. طی سال‌های اخیر، چین به طور فعال ضمن پیشبرد اهداف به اوج رسانی انتشار کربن و خنثی سازی آن و برعهده گرفتن مسوولیت بین‌المللی خود، به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کرده است. ما ضمن پیشبرد همکاری جنوب-جنوب برای مقابله با تغییرات آب و هوای و طرح ساخت کمربند و جاده سبز، در مجموع بیش از ۱.۲ میلیارد یوان بودجه ویژه برای همکاری جنوب-جنوب به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص داده‌ایم که به طور گسترده‌ای مورد استقبال کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است.

این مقام چینی افزود: هنوز راه درازی برای بهبود مدیریت آب و هوای جهانی وجود دارد و «G77 و چین» باید با همصدایی بیشتر از حقوق و منافع مشترک محافظت کنند.

— ما باید به طور مشترک توسعه پایدار را ترویج دهیم، پیوند تحول سبز و استراتژی‌های توسعه را تقویت کنیم، کمک‌های متقابل را تقویت کنیم، مسیرهای هماهنگی را برای توسعه و حفاظت کشف کنیم، قاطعانه از حقوق و منافع توسعه مشروع کشورهای در حال توسعه محافظت کنیم و برای دستیابی به فضای توسعه معقول تلاش کنیم.

— ما باید به طور مشترک از چندجانبه‌گرایی دفاع کنیم، از اهداف و اصول تعیین شده توسط کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد و پروتکل پاریس درباره تغییرات اقلیمی محافظت کنیم، با هر گونه یکجانبه‌گرایی و روش‌های قلدرمأبانه تحت پرچم سبز مخالفت کنیم و با محدودیت‌های فناوری و موانع تجاری و «جداسازی» مقابله کنیم.

— ما باید به طور مشترک انصاف و عدالت را ترویج کنیم، کشورهای توسعه یافته را ترغیب کنیم که ضمن اجرای تعهدات و مسئولیت خود برای پیشگامی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌ای، از کشورهای در حال توسعه حمایت کنند، برای حصول پیشرفت عملی در اجرای تامین مالی آب و هوا و شکل گیری چارچوب هدف سازگاری جهانی تلاش کرده و نقش صندوق خسارات و آسیب را که تازه تاسیس شده، برجسته سازیم.

چین مایل است با تقویت همکاری با کشورهای در حال توسعه، برای تحقق آینده‌ای روشن، سبز و کم کربن تلاش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا