مدل‌های جدید تجارت الکترونیک تجربه‌های بهتری برای مصرف کنندگان رقم می‌زند

مدل‌های جدید تجارت الکترونیک بر مصرف کنندگان و برآورده کردن نیازهای آنها در حوزه مصرف، مقرون به صرفه بودن، خدمات پس از فروش، ارتباط اجتماعی و سرگرمی تمرکز دارد و به این ترتیب تجربه‌های بهتری از خرید را تضمین می‌کند.

سومین جشنواره پخش مستقیم تجارت الکترونیک جدید «کنفرانس تجارت الکترونیک جدید چین» (CNECC) اخیرا در «چانگ‌چون» مرکز استان «جی‌لین» (شمال شرقی چین) برگزار شد و محصولات عالی در این استان را به دیگر نقاط کشور معرفی کرد.

«جانگ وی» جانشین مدیرکل یکی از شرکت‌های مستقر در جی‌لین گفت: ما طی این جشنواره محصولات کشاورزی و فرعی با کیفیت شهر «سی‌پینگ» در استان جی‌لین را تبلیغ کردیم و در عین حال دولت کوپن‌های الکترونیکی صادر کرد و به این ترتیب قیمت‌های بهتری برای شمار بیشتری از مردم تعلق گرفت.

تجارت الکترونیک جدید در حال توسعه کانال‌های فروش است. برخی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک برای ایجاد پایگاه‌ها و امضای قرارداد در حوزه‌های رو به رشد محصولات کشاورزی ابتکار عمل به خرج داده‌اند و به این ترتیب زنجیره صنعتی محصولات کشاورزی را از طریق تامین منبع مستقیم، عملیات‌های دیجیتال و دیگر مدل‌ها تقویت کرده‌اند.

به گفته «هوا یینگ» استاد «دانشکده فناوری و مدیریت اطلاعات» در دانشگاه «تجارت و اقتصاد بین‌الملل»، تجارت الکترونیک جدید به مدل‌های نوآوری و اشکال تجاری متنوع در حوزه تجارت الکترونیک از جمله تجارت الکترونیک پخش زنده، تجارت الکترونیک اجتماعی، خرده فروشی جدید، تجارت الکترونیک تعاملی و خرده فروشی فوری اطلاق می‌شود.

تجارت الکترونیک جدید که یک محصول فرعی ناشی از ادغام عمیق اقتصاد دیجیتال و اقتصاد واقعی محسوب می‌شود،‌ به شکل قابل توجهی مدل‌های تولید، لجستیک و مصرف را تغییر داده، نقشی غیرقابل جایگزین در تقویت توسعه اجتماعی و  اقتصادی با کیفیت بالا بازی کرده، صنعت را ارتقاء بخشیده، ظرفیت مصرف را آزاد می‌کند و به مردم در دستیابی به یک زندگی با کیفیت‌تر کمک می‌نماید.

طبق معمول، خریداران ابتدا کالای خود را جستجو می‌کنند و سپس در پلتفرم‌های خرید آنلاین ثبت سفارش می‌نمایند. با این وجود تحت مدل‌های جدید تجارت الکترونیک، مصرف کنندگان محصولات را طی فرایند تماشای ویدئوهای کوتاه و جلسات پخش مستقیم خریداری می‌کنند.

بر اساس تحلیل بازار هدفمند، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک جدید محصولات مناسب را به مشتریان برای کمک به آنها به منظور تصمیم‌گیری سریع، پیشنهاد می‌دهند.

برای مثال، پلتفرم‌های ویدئوی کوتاه از جمله «کوایشوئو» به منظور ترغیب خریداران بالقوه بین پخش کنندگان ویدئو و کاربران اعتماد ایجاد کرده و پلتفرم‌های اجتماعی مانند «شیائوهونگشو» تمرکز بیشتری بر نیازهای شخصی‌سازی کاربران قرار داده است.

ظهور مدل‌های جدید تجارت الکترونیک باعث توسعه نوآورانه برندهای داخلی جدید و برندهای داخلی قدیمی در چین شده است.

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک جدید به برندهای داخلی کمک کرده‌اند تا به دست مصرف کنندگان برسند و برای آنها فرصت‌هایی برای جذب کاربران جدید و توسعه مصولات نوآورانه فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا