حضور بانوی اول چین در مراسم اهدای جوایز یونسکو ۲۰۲۳ دختران و زنان در پکن

صبح روز پنجشنبه ۲۸ سپتامبر، پنگ ‌لی یوان، همسر شی جین پینگ رئیس جمهور شی جین پینگ و فرستاده ویژه یونسکو برای پیشبرد آموزش دختران و زنان همراه با آدری آزولای، مدیر کل یونسکو در مراسم اهدای جوایز یونسکو در سال ۲۰۲۳ برای آموزش دختران و زنان شرکت و سخنرانی ایراد کرد.

پنگ لی یوان و آزولای ابتدا به طور مشترک جوایزی را به نمایندگان بنیاد کودکان و نوجوانان چین و اتحادیه آموزش دختران پاکستان اهدا کردند.

پنگ لی یوان در سخنان خود گفت که همکاری نزدیک چین با یونسکو به ویژه ایجاد جایزه آموزش دختران و زنان، الگویی برای توسعه آموزش دختران و زنان در سراسر جهان ایجاد کرده، تجربیات ارزشمند ارائه داده و نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است. چین برای تضمین حقوق برابر زنان برای تحصیل اهمیت زیادی قائل است و تمایلا دارد همراه با طرف ها برای ارتقای مبادلات و همکاری جامعه بین المللی و پیشبرد توسعه با کیفیت بالای آموزش دختران و زنان در سراسر جهان همکاری کند.

آزولای در سخنرانی خود از دولت چین به دلیل حمایت قاطع از یونسکو و پروفسور پنگ لی یوان برای کمک های برجسته او در پیشبرد آموزش دختران و زنان در سراسر جهان تشکر کرد و اظهار داشت که یونسکو مایل است به تقویت همکاری با چین ادامه دهد تا آموزش دختران و زنان در سراسر جهان بیشتر توسعه یابد.

 جایزه آموزش دختران و زنان تنها جایزه یونسکو در زمینه پیشبرد آموزش دختران و زنان است. امسال «پروژه غنچه ‌های بهاری» چین و «پروژه مدرسه ستاره های» پاکستان برنده این جایزه شدند.

حدود ۳۰۰ نفر از جمله نمایندگان سازمان ملل متحد در پکن، دیپلماتهای کشورهای مربوطه در چین، معلمان و دانش آموزان مدارس چین و نمایندگان محافل دختران و زنان در این مراسم شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا