دیدار رسمی لی شی از برزیل

بنابه دعوت دولت و حزب کارگران برزیل، لی شی، عضو کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و دبیر کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین از روزهای ۱۸ تا ۲۲ سپتامبر بطور رسمی از برزیل دیدار کرد.

لی شی در ملاقات با لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل درود صمیمانه شی جین پینگ رئیس جمهور چین را ابلاغ کرد. لی شی گفت که امسال سی‌امین سالگرد برقراری روابط مشارکت راهبردی بین چین و برزیل است. روسای جمهور دو کشور با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کردند تا به طور مشترک آینده روابط چین و برزیل را در دوره جدید باز کرده و رهبری کنند. سال آینده پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور خواهد بود. ما باید با حمایت از یکدیگر در مسائل مربوط به منافع اصلی یکدیگر ادامه داده، همکاری‌های همه جانبه را تعمیق بخشیده و تحت مکانیسم‌هایی مانند بریکس و گروه بیست همکاری نزدیک داشته باشیم. حزب کمونیست چین مایل است مبادلات خود را با حزب کارگران برزیل تقویت بخشیده و به توسعه روابط دو کشور یاری کند.

لولا در این ملاقات اظهار کرد که همکاری برزیل و چین ثمرات غنی دارد. برزیل مایل است به پیوستن راهبردهای توسعه دو طرف یاری کرده، همکاری‌ها با چین در مکانیسم‌های چند جانبه را تقویت بخشیده و به صلح و توسعه جهان یاری کند.

لی شی در ملاقات با رئیس مجلس سنای برزیل اظهار کرد که چین مایل است مبادلات نهادهای قانونگذار با برزیل را نزدیک کرده، حمایت حقوقی و سیاسی از همکاری چین و برزیل داشته باشد و بنیاد مردمی را در روابط دو کشور تحکیم کند. رئیس مجلس سنای برزیل اظهار کرد که برزیل به سنت‌های تاریخی و فرهنگی چین و مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی چین احترام می گذارد، شکوه و جلال صد ساله حزب کمونیست چین را تحسین کرده و مایل است مکانیسم تبادل قانون‌گذاری را در خدمت توسعه روابط دوجانبه بهبود بخشد.

لی شی در دیدار با رئیس حزب کارگران برزیل گفت که حزب کمونیست چین مایل است با فرصت چهلمین سالگرد برقراری روابط بین دو حزب در سال آینده از پلتفرم‌هایی مانند مکانیسم تبادل حزب‌های حاکم بریکس به همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه یاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا