واشنگتن پست: اعتیاد واشنگتن به تحریم ها نتیجه معکوس دارد

واشنگتن پست در اوایل این ماه گزارش داد که اعتیاد ایالات متحده به تحریم ها از کنترل خارج شده و به خود این کشور آسیب می رساند.

وزارت خزانه داری آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۱ تخمین زد که تحریم هایی را علیه ۹۴۲۱ سازمان و فرد اعمال کرده است که در ۲۰ سال گذشته تقریباً ۹۰۰ درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۲، وزارت خزانه داری ۲۵۴۹ نام جدید اضافه کرد در حالی که تنها ۲۲۵ مورد را از فهرست خارج کرد. این به این معنی است که از ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۲ هزار نهاد تحت تحریم های ایالات متحده قرار داشتند.

این گزارش خاطرنشان کرد: «تنها نگاه کردن به نام‌گذاری‌های وزارت خزانه‌داری به‌طور قابل‌توجهی فراگیر بودن تحریم‌ها را کمتر نشان می‌دهد.»

دولت ایالات متحده اکنون به طور فزاینده ای از کنترل صادرات، تعرفه ها و بررسی سرمایه گذاری خارجی به عنوان شکل عملی تحریم های تجاری استفاده می کند. به عنوان مثال، وزارت بازرگانی اخیراً کنترل های شدیدتری را بر صادرات ریزتراشه های پیشرفته به چین اعمال کرده است. بر اساس این گزارش، این اقدام ممکن است با نیاز به محدود کردن تهدید نظامی چین توجیه شود، اما بر اساس این گزارش، واکنش شدیدی که در چین برانگیخته است، با سایر تحریم‌ها و تعرفه‌هایی که واشنگتن در سال‌های اخیر علیه چین وضع کرده است، تشدید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا