میزبانی چین از مجمع جهانی اتاق های فکر کشورهای جنوب جهانی

همزمان با برگزاری قریب الوقوع نشست سران کشورهای بریکس در سال ۲۰۲۴، مجمع جهانی اتاق های فکر کشورهای جنوب جهانی با شعار «صلح، توسعه، امنیت و ساخت جهان با شکوه بر اساس سرنوشت مشترک” و به میزبانی بخش روابط بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رادیو و تلویزیون مرکزی چین و با اجرای شبکه سی جی تی ان رادیو و تلویزیون مرکزی چین چهارشنبه ۱۶ اکتبر در پکن کار خود را آغاز کرد.

لیو جیان چائو، رئیس بخش روابط بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شن های شیونگ، رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در این باره به صورت ویدئویی سخنرانی کردند. همچنین مسئولان، نمایندگان دولتی، کارشناسان اندیشکده و نمایندگان رسانه ها از ۷۶ کشور به روشهای آنلاین و افلاین در این مجمع شرکت کردند.

لیو جیان چائو در سخنان خود عنوان کرد: چین به شکلی مسئولانه همواره کنار کشورهای جنوب جهانی برای اجرای ابتکارات توسعه جهانی، امنیتی جهانی و تمدن جهانی و ارائه خدمات بیشتر «جنوب جهانی» به ساخت و ساز جامعه با سرنوشت مشترک بشری تلاش خواهد کرد.

همچنین شن های شیونگ در سخنان خود در این مجمع گفت: رادیو و تلویزیون مرکزی چین با برقراری پلی برای گسترش گفت وگو و مبادلات متقابل بین کشورهای جنوب جهانی، سکویی موثری در اختیار اتاق های فکر جنوب جهانی برای ترویج همکاری برد-برد و بیان صدای عادلانه خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا