پخش فصل سوم برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ» در روسیه آغاز می شود

به مناسبت حضور «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در شانزدهمین نشست سران بریکس که به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صورت گرفته است، برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ» (فصل سوم؛ نسخه زبان روسی) ساخته شده توسط «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» (سی‌ام‌جی) از روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر (۱ آبان) به وقت محلی، از طریق شبکه ها و سایت های چندگانه از جمله شرکت ملی رادیو و تلویزیون روسیه، وب‌سایت روزنامه «روسیا گازتا» و تلویزیون آسیای بزرگ روسیه پخش می‌شود.

دفتر ریاست جمهوری روسیه طی پیامی پخش این برنامه در روسیه را تبریک گفت .

بیش از ۳۰۰ نفر از شخصیتهای سیاسی ، مطبوعاتی و آموزشی در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.

در بخشی از پیام دفتر ریاست جمهوری روسیه به مناسبت این رویداد فرهنگی آمده است، از سال ۲۰۱۹ به این سو ، برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ» تولید شده توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین در روسیه شروع به پخش کرده است و این پروژه تبادلات فرهنگی برجسته ای تا به امروز ادامه دارد و به  یکی از سنت های پخش رسانه های روسیه تبدیل شده است. امسال که همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک چین و روسیه است، روابط دو کشور در بهترین دوره تاریخی قرار دارد و رویداد امروز برای کمک به دوستی روسیه و چین نقش مهمی ایفا می کند.

برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ» (فصل سوم؛ نسخه روسی)، با اشاره به نقل قول‌های کلاسیک نقل شده در سخنرانی‌ها، مقالات و گفتگوهای مهم شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، بر موضوع هایی مانند «اول مردم»، اصلاحات و نوآوری، رفاه مشترک، حفاظت از محیط زیست، میراث‌گذاری فرهنگی و تنوع تمدن‌ها تمرکز کرده و مفهوم عصر جدید و ارزش جهانی نهفته شده در فرهنگ سنتی دیرینه و عمیق چین را بطور خلاصه  توضیح داده است.

این برنامه تلویزیونی به شکلی پویا خرد سیاسی برجسته، احساسات عمیق انسان‌گرایانه و نگرش‌های وسیع تاریخی و جهانی شی جین پینگ را نمایان ساخته و بنیان فرهنگی مدرنیزاسیون به سبک چینی را برای مخاطبان تبیین می‌کند.

«شن های شیونگ»، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین، « اولک دوبرودیف»، رئیس شرکت پخش و تلویزیون دولتی سراسر روسیه، « مارقاریتا سیمونیان» سردبیر تلویزیون روسیه امروز و  «پاول نگویتسا» رئیس روزنامه «روسیا گازتا» و «جانگ هان‌هوی» سفیر چین در روسیه و مقامات دیگر  در این رویداد فرهنگی سخنرانی کردند.

«شن های شیونگ» گفت که فصل سوم (نسخه زبان روسی) برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ» که به تولید رادیو و تلویزیون مرکزی چین در رسانه های جریان اصلی روسیه پخش شد،  مخاطبان پس از تماشای این برنامه  می توانند خرد رئیس جمهور شی جین پینگ در اداره کشور را درک کنند،  با فرهنگ چینی و روح چینی  آشنا شوند  و پنجره ای تفکر برای شناخت را باز کنند.

آقای دوبرودیف هم در سخنانی گفت که پخش فصل سوم «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ»  در روسیه اهمیت زیادی دارد.  فصلهای اول و دوم  این برنامه در روسیه بسیار پر طرفدار بود و برای مخاطبان روسی الهام بخشی است و بازتابهای گرمی به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا