نسل جدید ورزشکاران چینی در کانون توجه المپیک پاریس

نسل جدید ورزشکاران چینی در کانون توجه المپیک پاریس

«امواج پشت سر، آنهایی که جلو هستند را به پیش می‌رانند»، این ضرب المثل چینی حالا که «بازی‌های المپیک» پس از یک قرن دوباره به پاریس بازگشت، به خوبی روح ۱۷ روز گذشته را به شکلی مفید و مختصر شرح می‌دهد.

این رقابت‌ها با نخستین‌های تاریخی و اجراهای الهام‌بخش نسلی جدید از ورزشکاران چینی که پس از سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند، خود را نشان داده، که مانند امواج بلند یک رودخانه عظیم، توجه جهان را نه فقط با دستاوردهای ورزشی خود، بلکه با روحیه پر جنب و جوش خود به خود جلب کرده و به تصویر کشیده است.

این ورزشکاران در میدان رقابت انعطاف پذیری و انرژی قابل توجهی را به نمایش گذاشتند و خارج از زمین بازی، آنها در پاریس با اعتماد به نفس و جذابیت درخشیدند.

تاریخ‌سازی

خوشحالی «پان جان‌له» از چین پس از فینال شنای ۱۰۰ متر آزاد مردان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۳۱ جولای ۲۰۲۴

المپیک پاریس جایگاه پان جان‌له را به عنوان یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های شنا تثبیت کرد.

پان در ۱۰۰ متر آزاد رکود خود را شکست و با زمان ۴۶.۴۰ ثانیه به مدال طلا دست یافت. او همچنین چین را در فینال امدادی مختلط ۴ در ۱۰۰ متر در کنار «شو جیایو»، «چین های‌یانگ» و «سون جیاجون» به پیروزی رساند.

این رقابت‌ها ۱۰ مدال طلای پشت سر هم آمریکا را در این رویداد شکست که به بازی‌های لس آنجلس ۱۹۸۴ بازمی‌گردد.

پان پس از پیروزی در رقابت امدادی که با تولد ۲۰ سالگی‌اش همزمان شده بود، گفت: این برای من معرکه است. به من قولی که سال قبل دادم برای جشن گرفتن تولدم با یک مدال طلای تیمی عمل کردم.

رقابت «جنگ چین‌ون» از چین در مسابقات تنیس انفرادی برای مدال طلای زنان مقابل «دونا وکیچ» از کرواسی در المپیک پاریس-  آگوست اوت ۲۰۲۴

در بزرگترین پیروزی در زمین تنیس برای چین از زمان «لی نا»، جنگ مدال طلای انفرادی زنان را در زمین «رولان گاروس» از آن خود کرد، همان زمینی که لی ۱۳ سال پیش اولین عنوان «گرند اسلم» خود را در «مسابقات آزاد فرانسه» به دست آورد.

جنگ ۲۱ ساله در راه رسیدن به طلا، «آنجلیک کربر» شماره ۱ سابق جهان از آلمان و رقیبی را که تا قبل از بازی‌های پاریس هیچگاه او را شکست نداده بود و «ایگا سویاتک» لهستانی، شماره ۱ فعلی جهان، را از مقابل خود حذف کرد.

او درباره رقابت سختش گفت: در دور سوم درد شدیدی داشتم و با بانداژ مسابقه دادم. غلبه بر این چالش‌ها کار آسانی نبود. این اولین بار است که پنج مسابقه را طی پنج روز متوالی تجربه می‌کرد و احساس می‌کنم به محدودیت‌هایم غلبه کرده‌ام.

پیروزی تاریخی خانم جنگ قدرت‌های سنتی غربی تنیس را کنار زد و نشان داد که موجی نو از استعدادها از آسیا آماده به چالش کشیدن بهترین‌های دنیاست.

 

«هوانگ یوتینگ» (راست) و «شنگ لیهائو» (چپ) از چین پس از پیروزی در مسابقه مدال طلای تیمی مختلط تفنگ بادی ۱۰ متر مقابل کره جنوبی در المپیک پاریس در ۲۷ جولای ۲۰۲۴ جشن گرفتند.

«هوانگ یوتینگ» و «شین لیهائو» که نخستین مدال طلای المپیک پاریس را از آن خود کردند، آرامش و اعتماد به نفس قابل توجهی را هنگام مواجهه با سوالات خبرنگاران از خود نشان دادند.

تسلط چین در تنیس روی میز در المپیک پاریس کاملاً به نمایش گذاشته شد و البته همچنین روحیه جوانمردی تنیس‌بازان چینی.

«سون یینگ‌شا»، شماره یک جهان از چین، در نیمه نهایی انفرادی زنان، «هینا هایاتا» از ژاپن را کنار زد. خانم سان ۲۳ ساله پس از بازی، ابتدا به هایاتا دلداری داد و از او پرسید که آیا او پس از بازی با آسیب دیدگی مچ دست و ساعد، حالش خوب است یا خیر.

سان که دو مدال طلا و یک نقر در المپیک پاریس صید کرده، گفت: متوجه شدم که حرکت بازوی هایاتا خوب نیست. ما در میدان مسابقه رقیبیم اما واقعا دوست هم هستیم. برای ما سلامتی بسیار مهم‌تر از برد و باخت است. هیچکس دوست ندارد آسیب ببیند. امیدوارم به زودی خوب شود.

ویدئویی که دوستی میان «چن یی‌ون» و «چانگ یانی» شیرجه‌روهای چینی و «مدیسیون کینی» رقیب استرالیایی آنها را نشان می‌داد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. این سه دختر روی تریبون با هم صحبت کردن، خندیدند و شکلک در آوردند به گونه‌ای که بسیاری از بینندگان آنلاین تحت تاثیر قرار گرفتند.

کینی گفت: احساس می‌کنم این دخترها مثل خواهرانم هستند و واقعاً خوش شانس هستم که چنین رابطه رقابتی مثبتی با آنها دارم.

با بازگشت این ورزشکاران جوان به خانه، نه تنها مدال‌ها، بلکه امیدها، رویاها و اعتماد به نفس نسل آنها نیز به وطن باز می‌گردد تا مردم سراسر چین و فراتر از آن را الهام بخشند و نهایتا رویاهای خود را با همان شجاعت و اشتیاق دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا