داغ شدن «اقتصاد تابستانی» چین با تشدید مصرف گردشگری فرهنگی

با فرا رسیدن تعطیلات تابستان، بسیاری از مردم چین مسافرت در این تعطیلات را برای بهره بردن از مناظر زیبا و تجربه کردن باطن عواطف بشری و تاریخ، انتخاب می‌کنند. اماکن مختلف همچنین انواعی از فعالیت‌های گردشگری فرهنگی را راه اندازی کرده‌اند تا کیفیت خدمات را بهبود بخشند، فعالانه تجربه گردشگری را تقویت کنند و از بازدیدکنندگان تمام مسیرها استقبال به عمل آورند.

تابستان فصل اوج گردشگری محسوب می‌شود. پیاده‌روی در شهرهای تجربه نشده، رفتن به موزه و تجربه میراث فرهنگی ناملموس طی سال‌های اخیر به روندی جدید در سفرهای تابستانی تبدیل شده است.

نهادهای ذیربط و شرکت‌های گردشگری در این زمینه در نقاط مختلف چین به نوآوری عرضه محصولات گردشگری فرهنگی ادامه داده، ارتقای کیفیت گردشگری چند سطحی و چند بعدی را ترویج کرده و تلاش نموده‌اند تا نیازهای متنوع و شخصی‌شده مصرف گردشگری فرهنگی اقشار مختلف را برآورده کنند تا بر شور و نشاط «اقتصاد تابستانی» دامن بزنند.

 

افزایش عرضه محصولات گردشگری فرهنگی

عرضه محصولات گردشگری فرهنگی افزایش پیدا کرده و یک «ضیافت تابستانی» برای گردشگران فراهم شده است. بر اساس آمار اولیه، اماکن مختلف در نزدیکی نقاط پرطرفدار مصرف گردشگری تابستانی بیش از چهار هزار فعالیت مصرف گردشگری فرهنگی را با حدود ۳۷ هزار نشست برگزار خواهند کرد به گونه‌ای که نه فقط محصولات گردشگری تابستانی مثل بازارهای ساحلی، نمایش‌ها، غذا و رویدادهای موضوعی را غنی می‌سازد بلکه ترکیب گردشگری با عناصر چندگانه مثل درمان و عمومی سازی علم را نیز ترویج می‌کند.

بسیاری از اماکن از لحاظ پشتیبانی سیاستی کوپن‌های مصرف کننده، بسته‌های تخفیفی و دیگر سیاست‌های ترجیحی را ارائه کرده و سیاست‌های بلیت رایگان برای نقاط دیدنی را برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان راه اندازی نموده، منابع را برای افزایش بهره‌مندی مردم ادغام کرده و به عموم کمک نموده تا فعالانه تقاضا برای مصرف گردشگری فرهنگی را طی تعطیلات تابستان آزاد کنند.

 

ایجاد مسیرهای گردشگری اختصاصی برای برجسته سازی زیبایی میراث فرهنگی

نقاط دیدنی مانند سایت «لیانگ‌جو» در استان «جه‌جیانگ» و سایت «سان‌شینگ‌دویی» در استان «سی‌چوان» به مکان‌های مهمی برای تجربه سرچشمه تمدن چین تبدیل شده‌اند؛ «آبراه بزرگ»، «رودخانه زرد» و «پارک فرهنگی ملی رودخانه یانگ‌تسه» به کریدورهای فرهنگی برای تجربه ویژگی‌های تمدن چینی تبدیل شده‌اند.

فرهنگ روح گردشگری است و گردشگری محمل فرهنگ است. تمام نقاط چین بر شکل دهی گردشگری با فرهنگ و توجه به فرهنگ با گردشگری، ترویج ادغام عمیق فرهنگ و گردشگری، فراهم ساختن فرصت برای گردشگران به منظور تجربه فرهنگ دیرینه چین در عین لمس زیبایی طبیعت و ارتقاء موثر اعتماد به نفس فرهنگی ملی تاکید کرده‌اند.

بسیاری از پارک‌ها و نقاط دیدنی در پکن از ابتدای تابستان تورهای شبانه را ایجاد کرده، فناوری و میراث فرهنگی ناملموس را ادغام نموده تا برای گردشگران یک تجربه عمیق فراهم کنند؛ نقاط مختلفی فعالیت‌های ویژه مثل جشنواره‌های موسیقی الکترونیک و نمایشگاه‌های انیمیشن ملی را برگزار کرده تا گردشگری شبانه را به راهی جدید برای باز نگه داشتن نقاط دیدنی و شهرها تبدیل کنند و صحنه‌های جدید مصرف گردشگری فرهنگی را بیش از پیش توسعه دهند.

گردشگری یک صنعت امرار معاش و صنعت شادی با مشخصه‌های قابل توجه زمانه است. مصرف داغ گردشگری فرهنگی در تابستان نشان می‌دهد که هم عرضه و هم تقاضا قوی است و در رقابت دو طرفه قرار دارد. شرکت‌های گردشگری باید به وسیله خلاقیت و محصولات به رقابت بپردازند اما در عین حال صداقت و خدمات داشته باشند.

نهادهای مدیریتی باید هدایت و نظارت را تقویت بخشند، شرایط مصرف گردشگری فرهنگی را مداما بهینه سازند و اطمینان حاصل کنند که گردشگران با هیجان می‌آیند و با رضایت می‌روند.

ضیافت غنی گردشگری فرهنگی به شکلی کارآمد ارتقای مصرف را ارتقا داده و یقینا شتاب قوی به رشد اقتصادی تزریق می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا