معاون اقتصادی ستاد ملی استمرار خدمت ارائه کرد: برنامه پیشنهادی در راستای رفع مشکلات مردم و دولت مردمی

دکتر جهانیان_ معاونت اقتصادی ستاد ملی استمرار خدمت دکتر قالیباف برنامه های خود در راستای رفع مشکلات مردم و دولت مردمی را به این کاندیدای ریاست جمهوری پیشنهاد داد.

این برنامه ها به شرح ذیل است:

۱ – در خصوص دلار قریب به ۲۵ میلیارد دلار در دست مردم و بصورت غیر حرفه ای نگهداری می گردد که نه تنها هیچ کمکی به اقتصاد کشور و دارندگان آن نمی کند بلکه زیان قابل توجهی به بخش ارزی کشور وارد و خطرات زیادی برای مالکین دارد . دشمنان نظام مقدس طرح هایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور ارائه داشته اند و تا قسمتی هم در اجرا موفق گردیده اند طراحان از خلاء قانون در خرید و فروش اسکناس ارز استفاده کرده و توانسته اند توجه سرمایه های مردمی را به دلار و سایر ارزها بعنوان کالا معطوف نمایند. متاسفانه تعداد انگشت شماری از مردم و خصوصا بانکهای خصوصی سرمایه های ریالی خود را تبدیل به دلار و سایر ارزها نموده و بصورت غیر بانکی نگهداری مینمایند. در بعضی از کشورهای اروپا و ایالت های مختلف آمریکا نگهداری هرگونه ارز و حتی دلار آمریکا خارج از سیستم بانکی ممنوع و جرم بوده و حتی در مواردی داشتن بیش از ۳۰۰ دلار به صورت نقدی جرم می باشد. ارزهای خارجی همچون خون جاری در جسم میباشد که نباید از رگها که همان بانک ها می باشند خارج شوند چرا که مرگ تدریجی اقتصاد را در پی خواهد داشت .

پیشنهاد :
_ خرید و فروش ارز خارجی بصورت اسکناس ممنوع و مجازاتی همچون مخدرات شامل حبس و جرایم ده برابری در نظر گرفته شود و دارندگان باید به افتتاح حساب ارزی در بانکها و دریافت سود ارزی اقدام نمایند و بیش از ۳۰۰ دلار نگهداری جرم باشد.

_ کسانی که قصد مسافرت به خارج از کشور داشته باشند نیاز ارزی خود را بعد از پاس کنترل در فرودگاه ها توسط شعب ارزی بانکها و دستگاههای ITM دریافت نمایند .

_افرادی که قصد حواله ارز به خارج از کشور داشته باشند تنها توسط صرافی ها زیر نظر بانک ها نسبت به جابجایی اقدام نمایند.

_دارندگان ارز اگر نیاز به ریال داشته باشند بانک ها به قیمت نرخ موثق مثال ۴۲۰۰ دریافت نمایند و در صورت نیاز به ریال بانکها موظف به خرید و فروش ارز به قیمت ۴۲۰۰ هستند اما در حساب ارزی و ریالی در نزد خود نگهداری نمایند.

بنابراین به هیچ عنوان نباید اسکناس ارز هیچ کشوری در دست سوء استفاده کنندگان قرار گیرد و کلیه عملیات ها توسط شعبه ارزی انجام پذیرد .

اگر این قانون تصویب شود سرمایه ارزی ۲۵ میلیارد دلاری که نزد مردم می باشد به سیستم بانکی برگشت داده میشود که معادل ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی می تواند به اقتصاد کشور کمک کند و نیاز به سرمایه گذاری خارج از کشور را برطرف می نماید و همین طرح در خصوص سکه هم باید اجرایی گردد.

۲- در خصوص عدم نظارت دولت بر کالاهای مصرفی مردم شریف که متاسفانه فروشندگان به هر عدد و قیمتی عرضه کرده و هیچگونه نظارتی بر ناحقیشان وجود ندارد پیشنهاد میگردد برابر بخشنامه سود تولید کننده بر اساس حق تولید %۲۵ میباشد دلالان و واسطه گران ۱۵ و فروشندگان و مغازه داران به مردم ۱۵ تا ۲۰ درصد میباشد که متاسفانه هیچکدام شان رعایت نکرده و به بهای قیمت دلار حبابی تا ۵۰۰٪ گرانفروشی دارند اگر دولت محترم مصوب نماید و تعزیرات برخورد قاطع نماید شیب خروج از این آشفته بازار شروع میشود.

۳-مالیات در صنوف بی برنامه و تبدیل به درآمد دوم کاسبان شده بطوری که هر فاکتور خرید %۹ به بهانه دارائی دریافت میکنند و این خلاف امور قانون میباشد در هیچ جای قانون %۹ تراکنش خرید تعریف نشده بلکه فروشندگان از سود و درآمد خالص موظف به پرداخت دارائی میباشند. بعضی از کالاها تا بدست مصرف کننده برسد بیش از ۱۰ بار این ۹ را دریافت میکنند اما به خزانه واریز نمیگردد بهتر آن است دارائی، فروشندگان را موظف به دریافت دستگاه پوز متصل به دارائی داشته و بر اساس قانون حقوق دارائی در آن دستگاه کشیده و بدون واسطه و سندسازی حقوق مالیات دهنده و دارائی حفظ گردد.

۴ – متاسفانه سیستم مبارزه با قاچاق بسیار ضعیف و بدون عملکرد میباشد بیش از ۵۰٪ تولیدات انرژی و تولیدات داخلی توسط خرده بران قاچاق میگردد با طراحی بسیار ساده ایجاد شهرکهای صادراتی مرزنشینان، قاچاقچیان را تبدیل به صادرکننده و درآمدزا برای سیستم ارزی نمود.

۵- مشکل ترافیک تهران جز سوختن %۷۰٪ انرژی و کلافگی و روان پریشی و آلودگی هوا و اصطلاکهای پنهان هیچ ثمر دیگری ندارد بنابراین پایتخت ام القرای اسلام باید برای همیشه زوج و فرد شده و تنها پنجشنبه و جمعه آزادی تردد .باشد مشکلات آلودگی هوا و هدر رفتن سوخت عددی نجومی بوده که تهاتر حمل و نقل میطلبد و خصوصا روان پریشی مردم و صدها منافع دیگر نصیب مردم و دولت مینماید.

۶- ایجاد ایرانوود جهت ریل گذاری تمامی هنرمندان و شاخصین سینما و ورزش که در دنیای مجازی جذب برنامه های دشمنان شده اند. میتوانیم این افراد را در چهارچوب برنامه های فرهنگی ورزشی نظام جهت دهی کنیم که این طرح هم آماده ارائه میباشد.

۷- ایجاد بندر خشک از مسیر چابهار تا مرزهای شمالی از جمله بازرگان میتواند سالیانه تا یکصد میلیارد دلار سود نصیب کشور نماید. کافیست بندر خشک اطراف تهران و شیراز ایجاد گردد. کالاهای تجار در این بنادر نگهداری شود علاوه بر ایجاد بانکها جهت تبادی اسناد ضمن ایجاد اشتغال و فعالیت حمل و نقل جذب سرمایه ارزی داشته باشیم. فلذا درآمد بندر جبل العلی که معادل بودجه ایران درآمد دارد بدلیل ارزانی قیمت حمل و نگهداری بسمت ایران سرازیر میگردد.

۸- واگذاری شرکتهای دولتی تا سقف ۸۵ به مردم این طرح نه تنها ۷۵٪ بودجه کشور آزاد میگردد بلکه سرمایه های ایرانی جذب خارجیان نمیگردد.

۹- در خصوص حقوق بازنشستگان که ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان میباشد کافیست تعاونی تشکیل و تعدادی از شرکتهای زیان ده و سودده شستا بجای حقوق از طریق سهام واگذار کرد فرزندان بازنشستگان خودشان این شرکتها را سودده کرده ضمن اشتغال هزینه های دولت کنترل میگردد.

۱۰- قوانین جزا در ایران بازدارنده نیست اگر به پیشنهاد دولت بازنگری شده و آنچنان مجازاتها سخت و سنگین چون کشورهای دیگر بازدارنده باشد بدون شک تمامی این مشکلات برطرف میگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا