ظرفیت تولید سبز چین ارتقاءبخش «رفاه سبز» جهانی

«ماژول‌های فتوولتائیک با کیفیت بالا و قیمت‌ مناسب چینی منافع را برای اروپا به ارمغان آورده است». چندی پیش وب‌سایت مجله «نیکی آسیا» مقاله‌ای تحلیلی منتشر و تاکید کرد که فناوری فتوولتائیک و فرایندهای تولید چین در جهان پیشتازند و محصولات آن به مزایای هزینه دست یافته‌اند.

«امین حسن الناصر» مدیرعامل غول جهانی نفت عربستان سعودی در بیست و ششمین «کنفرانس انرژی جهان» نیز گفت تلا‌ش‌های چین برای کاهش هزینه صفحات خورشیدی و خودروهای برقی به شکلی موثر روند کاهش آلاینده‌های جهانی از جمله در کشورهای توسعه یافته را ارتقاء بخشیده است.

همکاری نزدیک با چین به شرکا کمک خواهد کرد تا از مرزهای فناوری بیاموزند، از فرصت‌های بزرگ در تحول انرژی استفاده کنند و به کربن‌زدایی با قیمت پایین و موثر دست یابند.

ظرفیت تولید سبز چین چه معنایی برای جهان دارد؟ افکار عمومی بین‌المللی از طرف‌های بسیاری اخیرا به اتفاق آرا این پاسخ را داده‌اند: چین ظرفیت تولید پیشرفته‌ای را فراهم می‌کند، نیازهای توسعه پایدار جهانی را برآورده می‌نماید و «رفاه سبز» را برای جهان به ارمغان می‌آورد.

ظرفیت تولید سبز چین قابل اعتماد است. در حال حاضر شکافی بزرگ در ظرفیت تولید سبز میان جهان و تحقق اهداف آب و هوایی وجود دارد. هم کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای در حال توسعه نیاز فراوانی به توسعه و کاربرد انرژی جدید دارند. چین به عنوان بزرگترین بازار انرژی تجدیدپذیر و تولیدکننده تجهیزات انرژی پیشرفته جهان بر نیازهای جهانی تمرکز کرده و به افزایش عرضه محصولات کیفی برای کمک به بزرگتر شدن «کیک» صنعت تولید سبز ادامه ‌می‌دهد و افزایش خواهد داد.

یک گزارش «آژانس بین‌المللی انرژی» نشان داد که در سال ۲۰۲۳، سرمایه گذاری چین سه چهارم سرمایه گذاری جدید جهان در صنعت انرژی پاک را به خود اختصاص داد.

ظرفیت تولید سبز چین در دسترس است. «ساخت چین» در چارچوب تقسیم کار صنعتی و رقابت جهانی، به واسطه نوآوری‌های تکنولوژیکی مستمر، سیستم کامل تولید و زنجیره تامین و رقابت کامل در بازار، به مزیت‌های نسبی دست یافته و انتخاب‌های اقتصادی‌تری را برای مصرف‌کنندگان جهانی و کشورهای دیگر با انتخاب اقتصادی‌تر فراهم آورده است.

به طور خاص، توسعه سریع انرژی تجدیدپذیر در کشورهای درحال توسعه فرصت‌هایی را فراهم آورده است. «فاتح بیرول» مدیر آژانس بین‌المللی انرژی در این خصوص معتقد است که چین خدمات و پشتیبانی مرتبط به دیگر کشورها ارائه کرده، هزینه استفاده از فناوری‌های سبز را در جهان کاهش داده و به شکلی موثر قابلیت دسترسی به انرژی پاک را بهبود بخشیده است.

ظرفیت تولید سبز چین، کم‌کربن و پایدار است. داده‌ها حاکی از آن است که محصولات برق بادی و فتوولتائیک به بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان صادر شده و به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا انرژی پاک به دست آورند.

ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تازه نصب شده جهان در سال گذشته میلادی ۵۱۰ میلیون کیلووات بود که چین در بیش از نیمی از آن سهم داشت.

تولیدات سبز چین «رفاه سبز» جهانی را ارتقاء بخشیده است. همکاری میان چین و کشورهای خارجی در مقابله با چالش‌های جهانی اقلیمی و انرژی جهان را قادر خواهد ساخت تا سود بهتری از ظرفیت تولید سبز چین ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا