بازدید بانوی اول چین از کاخ سلطنتی مجارستان

«پنگ لی‌یوان»، همسر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین صبح روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت)، به همراه «زسوزانا ناگی» همسر «تاماس سولیوک»، رئیس جمهور مجارستان، از کاخ سلطنتی مجارستان در بوداپست بازدید کرد.

ناگی پنگ لی‌یوان را برای بازدید از چینی هایلندر مجارستانی و تکنیک‌های گلدوزی سنتی همراهی کرد. پنگ لی‌یوان گفت که چینی نفیس و مهارت‌های عالی گلدوزی مجارستان چشمگیر است. ظروف چینی و گلدوزی نمادهای مشترک تمدن‌های چین و مجارستان هستند. انتظار می‌رود هنرمندان دو کشور با تقویت مبادلات و یادگیری متقابل، ارتباطات بین تمدن‌ها را نزدیک‌تر کنند.

پنگ لی‌یوان و ناگی به گزارش وضعیت مرمت تالار «سنت استفان» در کاخ سلطنتی گوش دادند. پنگ لی‌یوان مهارت‌های فوق العاده متخصصان مجارستانی در کار مرمت را ستود و ابراز امیدواری کرد که دو طرف همکاری خود را در زمینه حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تقویت کنند تا میراث تاریخی بهتر به نسل‌های بعدی منتقل شود.

 بانوی اول چین در این بازدید گفتگوی دوستانه و صمیمانه‌ای با ناگی داشت. وی گفت: مجارستان کشوری زیبا با مردمی خونگرم و مهمان نواز است. فرهنگ‌ دو کشور شباهت‌های زیادی دارد و دوستی بین مردم دو کشور از پایه‌ای محکم برخوردار است. امیدوارم که دوستی دو کشور به نسل‌های بعد منتقل و با گذشت زمان قوی‌تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا