استقبال مخاطبان سراسر جهان از شب نشینی “جشن فانوس” رادیو و تلویزیون مرکزی چین

استقبال مخاطبان سراسر جهان از شب نشینی "جشن فانوس" رادیو و تلویزیون مرکزی چین

به مناسبت فرا رسیدن “جشن فانوس”، یکی از جشن‌های سنتی چین که همزمان با پانزدهم ماه اول سال جدید به تقویم سنتی چین (۲۴ فوریه) برگزار می‌شود، رادیو و تلویزیون مرکزی چین شب نشینی “جشن فانوس ۲۰۲۴” را با موضوع “شادی و سربلندی” برگزار کرد که این “ضیافت فرهنگی” در سراسر جهان مورد استقبال گسترده مخاطبان بین المللی قرار گرفت.

طبق آمار، تا ساعت هشت صبح یکشنبه (۲۵ فوریه)، پخش زنده چند رسانه‌ای شب‌نشینی “جشن فانوس” رادیو و تلویزیون مرکزی چین حدود ۳۵۳ میلیون نفربار را تحت پوشش قرار داده و پخش قسمت‌های مختلف آن در رسانه های جدید به ۱۸۴ میلیون بار رسید و جمعاً ۱۶۹ میلیون نفر بار از طریق تلویزیون این شب نشینی را تماشا کردند که همه این ارقام از سطح سال گذشته بالاتر بوده است.

از سوی دیگر، تعداد کلیپ های مربوط به شب نشینی “جشن فانوس” در رسانه های اجتماعی به ۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون کلیپ رسید و همچنین ۱۴۰ بحث گوناگون درباره این شبنشینی در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل شد و میزان بازدید از بخش‌های گوناگون آن در رسانه‌های اجتماعی نیز از ۲۵۰ میلیون بار فراتر رفت. همچنین مخاطبان در حین تماشای این جشنواره تلویزیونی نیز نظرات خود را نوشتند و به عنوان مثال گفتند:”با این شب‌نشینی، جشن فانوس من کامل تر شده است.” “برنامه ها با موضوعات، برنامه ریزی ها و طراحی های خوب و زیبا اجرا شده است.” “از دیدن این برنامه های زیبا اشکم سرازیر شد”، “کاملا یک ضیافت با فرهنگ چینی است”.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا