هوش مصنوعی توسعه اقتصادی چین را تسریع می‌کند

«هوش مصنوعی» (AI) به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین واژه‌های فنی تبدیل شده که به طور گسترده در میان گروه‌های مختلف مردم حتی کسانی که در این صنعت فعال نیستند، مورد بحث قرار می‌گیرد. چین با داشتن یکی از بزرگترین‌ تیم‌های توسعه هوش مصنوعی در جهان در حال ایفای نقشی حیاتی در صنعت هوش مصنوعی است. هدف چین ترویج توسعه صنعت با انجام کمک‌های بیشتر است.

توسعه هوش مصنوعی در حال ایجاد تحول در ابعاد فراوانی از جامعه امروز است. شاهد هستیم که ظهور فناوری ایجاد محتوا توسط هوش مصنوعی این داستان را به شکلی قابل توجه تغییر داده است.

فناوری هوش مصنوعی یک انقلاب فنی بالقوه تلقی می‌شود که احتمالا بسیاری از راه‌های کنونی ما برای انجام کارها را دگرگون خواهد کرد. برای مثال به کارگیری اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است روابط را بازسازی کند. نقش عرضه خدمات آن ممکن است نیاز به باز تعریف داشته باشد چرا که نحوه ارتباط انسان و ماشین تغییر کرده است.

چین با تاکید بر نقش محسوس توسعه هوش مصنوعی، تلاش‌های زیادی برای ارتقاء و پیشبرد فناوری‌های هوش مصنوعی کرده که حوزه‌هایی مثل راهنمایی سیاستی، پشتیبانی پروژه، پژوهش اساسی و توسعه اکوسیستم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بر اساس «گزارش شاخص‌های مالکیت فکری جهان»، چین در سال ۲۰۲۲ رتبه اول را در ثبت حق اختراعات مرتبط با هوش مصنوعی کسب کرده است.

این نشان‌دهنده یک نیروی علمی و فناوری قدرتمند و همچنین سطوح بالاتر جنب و جوش صنعتی است.

این باور وجود دارد که پژوهش اساسی در حوزه هوش مصنوعی یکی از حیاتی‌ترین عوامل قدرت گرفتن توسعه اقتصادی ملی با توجه به چشم اندازهای متمایز آن است.

اول، توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی محورِ موثر، پتانسیل بهبود فرایندهای تجاری یا حتی بازسازی ساختارهای اقتصادی را فراهم می‌کند.

دوم، توسعه فناوری هوش مصنوعی به خودی خود فرصت‌هایی عظیم را برای رشد اقتصادی به ارمغان می‌آورد. طی سال‌های اخیر مباحث داغ در خصوص توسعه هوش مصنوعی در بین جامعه آکادمیک جریان داشته است.

نهایتا، نگرانی‌ها درباره امنیت و ایمنی هوش مصنوعی ممکن است فرصت‌های جدیدی را تعریف کند.

به طور خلاصه، تلاش‌های مداوم چین در حوزه صنعت هوش مصنوعی نتایج صنعتی موفق کنونی را به بار آورده است.

این باور وجود دارد که فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری کلیدی یکی از نیرومحرکه‌های اصلی برای توسعه با کیفیت و سریع اقتصاد چین در آینده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا