ایده شی جین پینگ درباره توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی

روزهای ۱۹ و ۲۰ دسامبر، نشست مرکزی امور روستایی حزب حاکم چین در پکن برگزار شد. شی جین پینگ در این نشست ایده خود درباره امور کشاورزی کلان و مواد غذایی را تشریح کرد.

چین یک کشور بزرگ کشاورزی است، طوری که جمعیت کشاورزان به ۷۰۰ میلیون نفر رسیده و ۵۰.۱ درصد جمعیت کل این کشور را شامل شد.  مسایل مربوط به کشاورزی، روستا و کشاورزان با ثبات و شکوفایی کشور ارتباط نزدیک دارد.

شی جین پینگ رییس جمهور چین در نشست یاد شده بر ایجاد ایده کشاورزی کلان و مواد غذایی کلان، توسعه همگام کشاورزی، جنگلکاری، دامداری و شیلات و چندگونگی عرضه مواد غذایی تاکید کرد.

“کشاورزی کلان” در مقایسه با کشاورزی سنتی به گونه ای کشاورزی اجتماعی اشاره می کند که در آن ضمن کاربرد دانش و فناوری مدرن از ابزار تولید و روش های علمی مدیریت در صنایع مدرن استفاده می کند که مرحله توسعه جدید کشاورزی به شمار می رود.

ایده مواد غذایی کلان نظریه ای است که به طور گسترده از مزارع کشاورزی، جنگل، دریا، گیاه و حیوانات، انرژی و پروتئین دریافت می شود و به طور همه جانبه منابع غذا اکتشاف می شود. اکنون ایجاد مواد غذایی کلان به یکی از اقدامات مهم اصلاحات کشاورزی در زمینه تامین تبدیل شده است.

حزب حاکم چین به عنوان کشور بزرگ پرجمعیت در جهان، همواره تولید و عرضه محصولات کشاورزی را در اولویت قرار داده و این حزب در زمینه گسترش تولید گوشت گاو و گوسفند، ارتقای کیفیت توسعه شیلات برنامه ریزی کرده است که برای تامین مواد غذایی این کشور حائز اهمیت فراوان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا