کمک توسعه سریع صنعت دیجیتال چین به رشد اقتصادی و همکاری جهانی

در دومین نمایشگاه جهانی تجارت دیجیتال، غرفه داران و بازدیدکنندگان ضمن استقبال گرم گشایش این نمایشگاه، ابراز امیدواری کردند که از این پلت فرم برای تقویت همکاری های بین المللی و اشتراک گذاری فرصت های توسعه سریع صنعت دییجتال چین استفاده کنند.

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین نیز روز پنج شنبه یک پیام تبریک برای گشایش دومین نمایشگاه جهانی تجارت دیجیتال که از ۲۳ تا ۲۷ نوامبر در هانگ‌جو مرکز استان جه جیانگ در شرق چین برگزار می شود، ارسال کرد.

شی در پیام خود عنوان کرد: رونق تجارت دیجیتال جهانی به نقطه درخشان جدیدی در تجارت بین المللی تبدیل شده است. شی گفت که در سال های اخیر، چین مطابق با قوانین اقتصادی و تجاری بین المللی با استانداردهای بالا ، سیستم های حاکمیت تجارت دیجیتال خود را ایجاد و بهبود بخشیده تا اصلاحات و نوآوری تجارت دیجیتال را ارتقا دهد.

 رهبر چین خاطر نشان کرد که چین با توسعه جدید خود فرصت های بیشتری برای جهان فراهم آورده است. رهبر چین خواستار استفاده کامل از این نمایشگاه برای پیشبرد همکاری، توسعه مشترک و بهره برداری مشترک از منافع شد و نیز خواستار آن شد که تجارت دیجیتال  به موتور جدیدی برای توسعه مشترک تبدیل شود تا بدینگونه انگیزه جدید برای رشد اقتصادی جهان تزریق شود.

نمایشگاه جهانی تجارت دیجیتال تنها نمایشگاه بین المللی حرفه ای در سطح ملی چین با موضوع تجارت دیجیتال است که به عنوان یک پلت فرم مهم در نمایش فناوری های جدید، محصولات و تجارت دیجیتال جهانی، محل بحث در مورد استانداردها و گرایش توسعه و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در عصر جدید شناخته می شود.

این نمایشگاه ۶۸ سازمان بین المللی و انجمن تجاری و همچنین بیش از ۸۰۰ شرکت از سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

یوها سونیمی  رئیس اجرایی شرکت Neurosonic از فنلاند در مصاحبه با گلوبال تایمز گفت: ما به دنبال شرکایی برای ورود به بازار چین هستیم. فکر می کنم در مقایسه با اروپا، چین،  سیستم زیستی پیشرفته تری دارد، به خصوص در تکنولوژی همراه. بنابراین، فرصت های زیادی در فضای دیجیتال وجود دارد.

دومین نمایشگاه تجارت دیجتال با مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع دارای یک غرفه جامع، دو غرفه ویژه و چهار غرفه صنعت دیجیتال است. انتظار می رود بیش از ۱۵ هزار خریدار حرفه ای در این رویداد شرکت کنند.

گو تینگ تینگ معاون وزیر بازرگانی چین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در سال های اخیر، تجارت دیجیتال چین رونق بسیار داشته و به ستون مهمی در ساخت یک کشور تجاری قوی تبدیل شده است.

بر اساس داده های وزارت بازرگانی چین، در سال ۲۰۲۲،  ارزش تجارت خدمات دیجیتال چین به ۳۷۲.۷ میلیارد دلار رسید و مقیاس تجارت الکترونیک فرامرزی برای اولین بار از ۲ تریلیون یوان (۲۸۲ میلیارد دلار) فراتر رفت. مقیاس تجارت مخابرات، کامپیوتر و خدمات فناوری اطلاعات نیز به حدود ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید که تقریبا یک سوم از کل تجارت دیجیتال را تشکیل می دهد.

چین همچنین یک اداره داده های جدید را راه اندازی کرده و در حال پیشبرد مذاکرات برای پیوستن به توافقنامه مشارکت اقتصاد دیجیتال (DEPA) برای بررسی رشد اقتصاد دیجیتال و همکاری عملی در بخش اقتصاد دیجیتال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا