داستان‌های موفقیت شرکت‌ها؛ بازتابی از فرصت‌های مشترک در نمایشگاه واردات چین

«دوتِرا»، یک شرکت عصاره‌های گیاهی آمریکایی، که برای ششمین سال متوالی است در «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» (CIIE) شرکت می‌کند، شاهد رشد مداوم این نمایشگاه نه فقط در بحث مساحت غرفه آن بلکه در خصوص تعمیق بی‌سابقه روابط آن با بازار چین بوده است.

این شرکت آمریکایی نوامبر ۲۰۱۸ در نخستین CIIE شرکت کرد و پیش بینی نمی‌کرد این سکوی جدید که آن طرف اقیانوس ایجاد شده، آینده دوترا را تغییر دهد. این شرکت با یک غرفه کوچک ۹ متری موفق شده درآمد شگفت انگیز ۳۸۰ میلیون یوانی (۵۳ میلیون دلاری) نصیب خود کند. در حال حاضر، چین به دومین بازار بزرگ دوتِرا در سطح جهان تبدیل شده است.

«اون مسیک» رئیس دوترای چین با یادآوری ماجرای حضور شرکتش در نمایشگاه واردات چین که امسال وارد ششمین سال خود شده، گفت: مثل این است که ما روی شانه‌های غول‌ها برای فروش محصولاتمان ایستاده‌ایم.

دوترا به منظور بهره بردن از فرصت‌های تجاری عظیم ناشی از این نمایشگاه سالانه، از سال ۲۰۱۹ یک محصول عصاره گیاهی با ویژگی‌های چینی در هر CIIE رونمایی کرده است. این شرکت آمریکایی همچنین نخستین مرکز تحقیق و توسعه (R&D) خارجی خود را در چین راه اندازی کرده است.

غرفه‌داران سراسر جهان مانند شرکت دوتِرا شاهد رشد کسب و کارشان با نمایشگاه بین‌المللی واردات چین بوده‌اند.

داستان‌های موفقیت آنها گواهی است بر این که چگونه این نمایشگاه جهانی واردات به عنوان یک کالای عمومی برای به ارمغان آوردن فرصت‌های مشترک برای جهان عمل کرده است.

در پنج دوره قبلی CIIE، ۱۳۱ کشور و سازمان بین‌المللی در نمایشگاه‌های کشور با مجموع گردش مالی مورد نظر ۳۵۰ میلیارد دلاری شرکت کردند.

شرکت «تاکیدا» نیز یکی از مشتریان همیشگی CIIE است که از نخستین حضورش در سال ۲۰۱۸ شاهد توسعه کسب و کار خود بود آن هم در زمانی که یک شرکت دارویی با اندازه متوسط بود. حالا شرکت فرعی آن در چین به یکی از شرکت‌های داروسازی فراملی با عملکرد عالی در چین تبدیل شده است.

«شان گوئوهونگ» معاون ارشد رئیس شرکت تاکیدا و رئیس تاکیدای چین،‌ گفت: ما عمیقا تحت تاثیر بهبود محیط تجاری چین نسبت به نخستین نمایشگاه بین‌المللی واردات، قرار گرفته‌ایم.

به لطف تلاش‌های دولت برای تسریع روند اعطای مجوز، از سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ محصول و راه حل پزشکی نوآورانه نمایش‌داده شده شرکت مذکور در CIIE، مجوز فروش در بازار چین را کسب کرده‌اند.

به گفته شان در نمایشگاه امسال او دوباره تعهد چین به گشایش و توسعه سطح بالا را احساس کرده و تاکید نمود شرکت تاکیدا به افزایش سرمایه گذاری خود در بازار چین ادامه خواهد داد.

وی افزود: معتقدم تاکیدا به رشد خود در چین ادامه خواهد داد و چین به دومین شریک بزرگ جهانی ما درست در کنار ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

CIIE همچنین فرصت‌های رشد برای بازیگران کوچک فراهم کرده است. داده‌های دفتر نمایشگاه بین‌المللی واردات اعلام کرده تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط سازماندهی شده در خارج در نمایشگاه امسال حدود ۴۰ درصد از نمایشگاه پارسال بیشتر هستند و به ۱۵۰۰ عدد رسیده‌اند.

«علی فیض» از «شرکت تجاری بیرارو» گفت: در گذشته شرکت‌های کوچک برای یافتن بازارهای خارجیِ محصولات محلی خود مشکلات بسیاری داشتند.

این چهارمین حضور فیض در نمایشگاه از سال ۲۰۲۰ یعنی نخستین بار حضورش است. او در آن سال فرش دستباف پشمی که محصول اختصاصی افغانستان است را به نمایشگاه آورده بود. CIIE به او کمک کرد تا بیش از دو هزار سفارش تولید فرش دریافت کند که به معنای درآمدزایی برای بیش از دو هزار خانواده محلی در کل یک سال محسوب می‌شود.

تقاضا برای فرش‌های دستباف در چین رو به گسترش است. حالا فیض باید هر ماه دو بار فرش‌ها را مجددا تامین کند در مقایسه با قبل که فقط یک بار در هر ۶ ماه این کار را می‌کرد.

او می‌گوید: CIIE برای ما پنجره فرصت ارزشمندی را فراهم ساخته که می‌توانیم با جهانی سازی اقتصاد ادغام شویم و از مزایای آن مثل مناطق بیشتر توسعه یافته، بهره مند گردیم.

به عقیده «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نمایشگاه بین‌المللی واردات نمایشگاه انفرادی چین نیست بلکه یک گروه شامل تمام کشورهاست.

«جانگ یونگ» معاون رئیس «موسسه مالی پیشرفته شانگهای» وابسته به «دانشگاه جیائوتونگ شانگهای» گفت: CIIE در سطح جهان با استقبال گسترده‌ای روبرو شده نه فقط بخاطر پتانسیل گسترده بازار چین بلکه به این دلیل که مردم سراسر جهان می‌توانند از مزایای جهانی سازی اقتصاد از طریق این پلتفرم بهره ببرند.

«جولیه دونگ» رئیس «غرفه ملی سوریه» در «قطب تجارت جهانی کالای گرینلند» نیز گفت: داستان‌های موفقیت فراوان در این نمایشگاه ثابت می‌کند که جهانی‌سازی جامع‌تر و متوازن‌تر می‌تواند محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا