خشم آمریکایی‌های مسلمان و عرب‌تبار علیه بایدن

از زمان آغاز دور جدید درگیری بین فلسطین و اسرائیل، دولت بایدن بارها از تلاش جامعه بین‌المللی برای پیشبرد آتش‌بس جلوگیری کرده است، طوری که به روشی جانبدارانه از یک سو از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند و از سوی دیگر، تلفات جانی و مالی مردم بی‌گناه غزه را نادیده می گیرد. این سیاست یک بام  و دو هوای کاخ سفید خشم جمعی آمریکایی‌های مسلمان و عرب‌تبار را برانگیخته است.

اگرچه مسلمانان و عرب‌تبارها بخش محدودی از جمعیت کل ایالات متحده را تشکیل می دهند، اما تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است و بیشتر آنها نیز در ایالت های در نوسان در هنگام انتخابات، قرار دارند.

آمارهای موجود نشان می دهد که ۳.۷ میلیون نفر از جمعیت آمریکا، عرب تبار هستند و نزدیک به ۱.۱ میلیون نفر آمریکایی مسلمان در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کردند که ۶۴ درصد از آن ها به جو بایدن از حزب دموکرات رأی دادند.

اما اکنون، رهبران واحدهای مسکونی  مسلمانان و عرب تبارها در ایالت‌هایی مانند میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا که رقابت انتخاباتی در آنجا بسیار شدید است، هشدار داده اند که اگر جو بایدن برای تضمین آتش‌بس در غزه اقداماتی موثر در پیش نگیرد، دیگر رای‌دهندگان مسلمان و عرب‌تبار سراسر ایالات متحده را به عدم رای دادن به حزب دموکرات و اعانه به این حزب بسیج خواهند کرد.

عرباس فرهاد یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان میشیگان گفت که برخی از رای دهندگان در حوزه انتخابیه او اقوام و دوستانی دارند که در غزه گرفتار شده اند و حتی برخی از آنها، شهروند آمریکایی هستند. اما احساس کردند که دولت بایدن آنان را  گنار گذاشته است ، چون دولت نه به آنان برای ترک غزه کمک کرده نه خواستار آتش بس از سوی اسرائیل می شود.

پایگاه شبکه تلویزیونی ای بی سی در گزارشی نوشت: بایدن از زمان روی کار آمدن خود، پیشبرد گفتگوهای صلح فلسطین و اسرائیل را در اولویت قرار نداده و بر عکس، «طرح جدید صلح خاورمیانه» ترامپ را دنبال کرده و این موضوع به معنای آن است که بدون وجود هیچ توافق بین فلسطین و اسرائیل، به دنبال قانع کردن کشورهای عرب به آشتی با اسرائیل بوده است.

اما درگیری کنونی بین فلسطین و اسرائیل ثابت می کند که این رویکرد آمریکا کاملا شکست خورده است. بسیاری از اندیشکده های آمریکا بر آنند که بی توجهی دولت بایدن به شرایط غم انگیز زندگی فلسطینی ها، ممکن است برجسته تر از هر دولت قبلی ایالات متحده باشد و وقوع مجدد درگیری فلسطین و اسرائیل نشان می دهد که این رویکرد عواقب بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

نشریه «نیشن» آمریکا با انتشار مقاله ای تاکید کرد که اگرچه دولت بایدن فرصت های زیادی برای دور نگه داشتن مردم فلسطین از فاجعه دارد، اما «تقریباً از هر لحاظ، آنها را به فاجعه نزدیکتر کرده است». بنابراین، برای شهروندان آمریکایی که با این منطقه (فلسطین) ارتباط دارند، «انتخاب اخلاقی» باید این باشد که اجازه ندهند دوره ریاست جمهوری کنونی ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا