امضای یادداشت تفاهم همکاری رادیو و تلویزیون مرکزی چین با فدراسیون تنیس فرانسه

روز دوشنبه ۲۳ اکتبر، رادیو و تلویزیون مرکزی چین و فدراسیون تنیس فرانسه در پاریس یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های ترویج ورزش تنیس و پخش مسابقات این رشته ورزشی امضا کردند. این تفاهمنامه توسط شن های شیونگ، رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین و ژیل مورتون رئیس فدراسیون تنیس فرانسه به نمایندگی از دو طرف امضا شد.

رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مراسم این تفاهمنامه گفت: ورزش یک پل ارتباطی برای برقراری پیوند میان مردم دنیا و زبانی مشترک برای گفت و گو با جهان است. رادیو و تلویزیون مرکزی چین از سال ۱۹۹۱ میلادی پخش تلویزیونی مسابقات تنیس اوپن فرانسه را از سر گرفت و از آن زمان تا کنون توجه صدها میلیون مخاطب را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته میان رادیو و تلویزیون مرکزی چین و فدراسیون تنیس فرانسه درباره تمدید حق پخش مسابقات اوپن فرانسه گفت: رادیو و تلویزیون مرکزی چین در آینده ضمن پخش این مسابقات و برگزاری مشترک مسابقات جوانان و نوجوانان، برای ترویج تنیس در چین تزریق نیروی جدید در جهت ترویج فرهنگ تنیس در جامعه تلاش خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که تنیس به پلی برای ارتباط بین چین و فرانسه تبدیل شود و به تبادلات عمیق ورزشی و فرهنگ و تقویت آشنایی بین مردم دو کشور یاری برساند.

ژیل مورتون، رئیس فدراسیون تنیس فرانسه نیز با اشاره به همکاری خوب این فدراسیون با رادیو و تلویزیون مرکزی چین ابراز امیدواری کرد که دو طرف با تقویت تبادلات و همکاری ‌های خود به توسعه امور ورزشی هر دو کشور کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا