برگزاری یازدهمین مجمع جهانی رسانه های ویدئویی در پکن

روز ۱۲ اکتبر، یازدهمین مجمع جهانی رسانه های ویدئویی به میزبانی رادیو و تلویزیون مرکزی چین در پکن برگزار شد. شن های شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، سون یه لی، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در این مجمع حضور یافته و سخنرانی کردند. تعدادی از رهبران رسانه های جهان از جمله مدیر اجرایی ارشد اتحادیه رادیو آفریقا، دبیر کل اتحادیه رادیویی آسیا و اقیانوسیه، رییس خبرگزاری امارات متحده عربستان، رئیس اتحادیه مطبوعات جزایر آسیا و اقیانوس آرام نیز در این مجمع حاضر شدند و سخنرانی ایراد کردند.

شن های شیونگ در سخنان خود گفت که از ابتکار چین تا اجماع جهانی، ساخت مشترک “کمربند و جاده” جهان را از نزدیک به هم متصل کرده است، پس از آن دیگر کوه ها بلند نیستند و جاده ها دیگر طولانی نیست. رادیو و تلویزیون مرکزی چین یکی از شرکت کنندگان، شاهدان و راویان ابتکار «کمربند و جاده» است. مطابق با اهداف مطرح شده از سوی شی جین پینگ رییس جمهور چین مبنی بر این که رادیو و تلویزیون مرکزی چین باید یک رسانه بین المللی درجه یک دارای نیروی قوی رهبری، تبلیغاتی و نفوذ قوی ایجاد کند، ما نیز با استفاده از نیروی مشترک  “ایدئولوژی+ هنر+ فناوری” ، از طریق تهیه گزارش های خبری بین المللی وهمکاری های بین المللی در زمینه پخش و تبلیغات، به سازندگی “کمربند و جاده” کمک می کنیم. رادیو و تلویزیون مرکزی چین مایل است همراه با رسانه های کشورهای مختلف، ضمن برعهده گرفتن مشترک وظایف رسانه ای و تقویت دوستی جاده ابریشم برای کمک به سازندگی ابتکار”کمربند و جاده” سهم جدید رسانه ای خود را اداء کند.

همین روز «بیانیه اتحاد در اقدامات مشترک» رسانه های های جاده ابریشم نیز به عنوان یکی از دستاوردهای مهم مجمع مذکور منتشر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا