نوآوری محرک کلیدی صنعت خودروسازی چین

یک فروشنده در نمایشگاه خودروی چنگدو در ماه آگوست ۲۰۲۳، شاسی بلند L7 لی اتو را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

 رشد داخلی با کیفیت بالا به پیشرفت در بازار جهانی کمک می کند

مقامات ارشد صنعت خودروسازی چین برای دستیابی به رشد پایدار این صنعت کیفیت بالاتر، رقابت و همسویی بیشتر با روندهای جهانی با تمرکز بر برقی سازی، هوشمندی و کاهش کربن را می‌خواهند.

وان گانگ، رئیس انجمن علم و فناوری چین، گفت: صنعت خودروسازی باید با پذیرش مفاهیم و رویکردهای جدید، توسعه مبتنی بر نوآوری را در اولویت قرار دهد و در عین حال تحقیقات در زمینه‌های کلیدی مانند باتری‌های برق و سیستم‌های رانندگی هوشمند را برای دستیابی به خود-فناوری سطح بالا ارتقا دهد.

وان در یک کنفرانس ویدئویی در مجمع بین‌المللی ۲۰۲۳ (TEDA) در مورد توسعه صنعت خودروسازی چین در تیانجین در اوایل سپتامبر گفت که این کشور باید رهبری خود را در خودروهای انرژی جدید با سرعت بخشیدن زیرساخت‌های برقی‌سازی، هوشمندسازی، دیجیتالی و تحقیقات تقویت کند. صنعتی سازی وسایل نقلیه پیل سوختی-هیدروژنی برای ترویج برق رسانی کامل در حمل و نقل عمومی و تدارکات نیز از برنامه های مهم برای تثبیت روند پیشرفت خودرو های برقی است.

با وجود چالش‌هایی مانند همه‌گیری COVID-19 و کمبود تراشه، صنعت خودروی چین در سال‌های اخیر نتایج مثبتی به همراه داشته است.

از ژانویه تا جولای سال جاری، بیش از ۱۵.۶۳ میلیون دستگاه خودرو در بازار داخلی فروخته شده است که ۷.۹ درصد افزایش سالانه، یعنی حدود ۳۱ درصد از سهم بازار جهانی را شامل می شود.

‏NEV ها با فروش ۴.۵۳ میلیون دستگاه در هفت ماهه اول سال جاری رونق گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱.۷ درصد افزایش را نشان می دهد. آنها اکنون ۲۹ درصد از کل فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داده اند.

رشد وسایل نقلیه هوشمند متصل به همان اندازه چشمگیر است. بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر جاده آزمایشی برای وسایل نقلیه متصل هوشمند در سراسر کشور در دسترس است و بیش از ۷۰ میلیون کیلومتر آزمایش انجام شده است. بر اساس داده های MIIT، در نیمه اول سال جاری، ۴۲.۴ درصد از وسایل نقلیه مسافربری جدید دارای عملکرد کمک رانندگی بودند.

به گفته لو شنگ، معاون مدیر کل اداره امور تغییرات آب و هوایی در وزارت محیط زیست، توسعه NEV نتایج مثبتی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی از جمله بهبود ساختار انرژی، کاهش مصرف زغال سنگ و کنترل موثر انتشار دی اکسید کربن به همراه داشته است. این امر منجر به کاهش ۲۶.۲ درصدی در شدت مصرف انرژی و کاهش ۳۴.۴ درصدی در شدت انتشار دی اکسید کربن در دهه گذشته شده است.

صادرات خودرو نیز به یکی از نقاط برجسته صنعت خودرو چین تبدیل شده است. لی پینگ، معاون مدیر کل FAW، گفت که بین المللی شدن برای برندهای چینی که پیشرفت قابل توجهی در طراحی، کیفیت، مدیریت زنجیره تامین و نوآوری خدمات داشته اند و رقابت پذیری و آمادگی کلی آنها برای گسترش جهانی را افزایش داده اند، حیاتی است.

بر اساس آمار گمرک، چین در هفت ماهه نخست سال جاری ۲.۷۸ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است که پیش‌بینی می‌شود در پایان سال به ۵ میلیون دستگاه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا