هوشمند تر شدن بازی های آسیایی در هانگ جئو چین

مفهوم «بازی‌های آسیایی هوشمند» در تمام جنبه‌های آمادگی برای نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در هانگ جئو مرکز استان جه جیانگ در شرق چین برگزار می‌شود، نفوذ کرده است.

استان جه جیانگ از عملیات و نگهداری محل برگزاری تا پشتیبانی خدمات و بهبود مستمر تجربه تماشاگران، از فناوری‌های متنوعی برای افزایش هوش بازی‌ها استفاده می‌کند و در تلاش برای ارائه یک رویداد باشکوه است.

مرکز مدیریت هوش دیجیتال برای نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در منطقه بین‌جیانگ هانگ جئو، یک سیستم دوقلو دیجیتالی را اتخاذ کرده است که در فضای مجازی مدلی از یک خوشه ورزشی چند منظوره برای بازی‌ها، با استفاده از امکانات و کنسول های کنترل داخلی از جمله استادیوم اصلی و یک مرکز تنیس پشتیبانی می‌سازد.

سیستم دوقلو دیجیتال داده ها و اطلاعات واقعی مربوط به عملیات محل برگزاری مانند مصرف انرژی، شرایط اضطراری، و همچنین بازدیدکنندگان و جریان ترافیک را به دست می آورد. این سامانه از طریق درک سریع، می‌تواند تجهیزات غیرعادی و موارد اضطراری را مشخص کند، بنابراین مدیریت جامع مجموعه را ممکن می‌سازد.

اطلاعات همچنین در جزئیات عملیات و نگهداری بازی ها در سراسر استان منعکس شده است.

به عنوان مثال، ۱۸ حسگر در زیر چمن استادیوم مرکز ورزشی شهر ون جئو، یکی از مکان‌های برگزاری مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگ جئو، نصب شده است. این حسگرها داده‌هایی از جمله دمای ناحیه ریشه، رطوبت، مقدار pH و همچنین محتوای نیتروژن، فسفر، پتاسیم و حتی شدت نور روی سطح چمن را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند و بنابراین امکان نگهداری چمن مبتنی بر علم را فراهم می‌سازد.

در جاده های خارج از استادیوم سافت بال و بیسبال در  شهر شائو شینگ، یک اتوبوس شاتل بدون راننده که با عناصر بازی های آسیایی تزئین شده بود، در حال حرکت بوده و تماشاگران را حمل می کند. این کار بدون کابین فرمان، مانند یک کپسول فضایی آینده نگر به نظر می رسید که مجهز به رادار و دوربین های بصری است.

یکی از مسافران گفت: “شیائو یو، لطفا کولر را روی ۲۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.”

اگر مسافران در اتوبوس احساس سرما یا گرما بیش از حد داشتند، می‌توانند ربات «شیائو یو» را بر روی صفحه نمایش هوشمند احضار کنند و از او بخواهند که نور و دما را با دستورات صوتی ساده تنظیم کند.

این اتوبوس که در اولین مسیر اتوبوس خودران برای بازی‌های آسیایی در استان جه جیانگ اجرا می‌شد، دارای یک سیستم رانندگی خودکار  است که می‌تواند محیط اطراف خودرو را اسکن کند، بنابراین کنترل خطوط، کروز کنترل و اجتناب خودکار از موانع را کنترل می‌کند.

در طول بازی‌های آسیایی، این اتوبوس‌های شاتل خودران خدمات حمل‌ونقل بین مرکز و ایستگاه‌های مترو را برای ساکنان محلی و تماشاگران ارائه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا