آغاز فیلم‌برداری مشترک مجموعه مستندهای «یادداشت ۲۵ سال همکاری دوستانه چین و آفریقای جنوبی» توسط رسانه‌‌های دولتی دو کشور

چهارشنبه ۲۳ آگوست به وقت محلی، به مناسبت حضور «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در پازدهمین نشست رهبران کشورهای بریکس و دیدار رسمی موفقیت‌آمیز وی از آفریقای جنوبی، رادیو و تلویزیون مرکزی چین و شرکت رادیویی آفریقای جنوبی رسما فیلم‌برداری مشترک مجموعه مستندهای «یادداشت ۲۵ سال همکاری دوستانه چین و آفریقای جنوبی» را اعلام کردند تا روابط دوستانه و برادرانه چین و آفریقای جنوبی ثبت شده و چشم‌اندازی از آینده خوب و درخشان که چین و آفریقای جنوبی دست به دست هم ساخته‌اند و نیز جامعه‌ای با سرنوشت مشترک در سطح بالا ایجاد شود.

«شِن های‌‌شیونگ» معاون رییس بخش تبلیغاتی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، «بیلزون» مدیر ارشد مالی و نماینده «واترشلا» مدیر ارشد اجرایی شرکت رادیویی آفریقای جنوبی در مراسم آغاز فیلم‌برداری مستند شرکت داشته و شاهد تحویل توافقنامه بودند.

رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سخنرانی خود اشاره کرد که امسال دهمین سالگرد مطرح شدن ابتکار «کمربند و جاده» توسط رئیس جمهور شی و همچنین بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و آفریقای جنوبی است. طی ۲۵ سال گذشته، روابط چین و آفریقای جنوبی به یکی از فعال‌‌ترین و پرنشاط‌ترین روابط دوجانبه بین کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.

شِن های‌‌شیونگ اظهار داشت: در گفتگوی رئیس جمهور شی با «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز سه‌‌شنبه ۲۲ آگوست، دو طرف پیرامون توسعه روابط چین و آفریقای جنوبی در عصر جدید به توافقات مهمی رسیدند که با میراث‌گذاری دوستی، تعمیق همکاری و گسترش هماهنگی؛ بدون شک روابط راهبردی و مشارکتی همه‌‌جانبه چین و آفریقای جنوبی مدام به سطح بالای جدیدی می‌رسد. این نیز علت اولیه فیلم‌برداری مشترک مجموعه مستندهای «یادداشت ۲۵ سال همکاری دوستانه چین و آفریقای جنوبی» محسوب می‌‌شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دو طرف با بهره‌مندی از این فرصت، در همه ابعاد الگوی جدید همکاری در منافع متقابل را جستجو کنند تا نیروی بزرگ‌تری به افزایش درک و پیوند متقابل مردم دو کشور و هم‌آموزی بین تمدن‌ها تزریق شود.

مجموعه مستندهای «یادداشت ۲۵ سال همکاری دوستانه چین و آفریقای جنوبی» به ارائه پانورامایی از دستاوردهای همکاری چین و آفریقای جنوبی در زمینه دیپلماسی، همکاری اقتصادی و مبادلات فرهنگی می‌پردازد و با داستان‌های زنده و جالب، وضعیت کلی همکاری دوستانه چین و آفریقای جنوبی را مشخص می‌کند. این مجموعه مستندها به زبان‌های چینی و انگلیسی به طور همزمان در شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌‌های رسانه جدید رادیو و تلویزیون مرکزی چین و شرکت رادیویی آفریقای جنوبی پخش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا