افزایش محبوبیت ادبیات آنلاین چین در کشورهای خارجی

بر اساس اعلام گزارشی که اخیرا توسط مرکز ادبیات آنلاینِ «انجمن نویسندگان چین» منتشر شده، ارزش بازار خارجی ادبیات آنلاین چین از سه میلیارد یوان (۴۱۴.۵ میلیون دلار) عبور کرده و آثار ادبی آنلاین چین بیش از ۱۵۰ میلیون مخاطب خارجی را به خود جذب نموده است.

این گزارش می‌افزاید‌، مجموع درآمد پلتفرم‌های بزرگ چین در حوزه صنعت ادبیات آنلاین در سال ۲۰۲۲ از ۲۳ میلیارد یوان فراتر رفته است.

«چویانگ یوچوان» استاد دانشکده علوم انسانی در دانشگاه «جنوب مرکزی» در این باره می‌گوید: چین طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی در صادرات اثار ادبی آنلاین چینی داشته است.

وی افزود: با توجه به شمار روز افزون تعداد و ژانرهای آثار ادبیِ معرفی شده در بازارهای خارجی و توسعه زنجیره صنعتیِ حوزه ادبیات آنلاین چینی، نفوذ ادبیات آنلاین چینی مدام رو به افزایش بوده است.

«هه هونگ» مدیر مرکز ادبیات آنلاینِ انجمن نویسندگان چین، گفت: شمار کثیری از مولفان چینی طی بیش از ۲۰ سال گذشته آثار ادبی آنلاین فراوانی تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: آثار ادبی آنلاین با محتواهای جالب و کنجکاوانه محبوبیت دارند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ زیر مجموعه برای ژانرهای ادبیات آنلاین چین وجود دارد.

هه هونگ تاکید کرد فاکتورهای مهمی پشت جذابیت آثار ادبی آنلاین چین در داخل و خارج وجود دارد.

زیبایی فرهنگ سنتی چین که پشت آثار ادبی آنلاین چینی است، اشتیاق فراوانی در میان خوانندگان خارجی ایجاد کرده است. برای مثال، کتاب «کتابخانه مسیر بهشت» که یک نمونه عالی از صادرات ادبیات آنلاین چین محوب می‌شود به چندین زبان خارجی از جمله انگلیسی، فرانسوی و ترکی ترجمه شده است.

مولف کتاب فوق می‌گوید: مهم‌ترین دلیل برای تداوم محبوبیت این اثر این است که نشان دهنده فرهنگ سنتی چین پشت آموزش است.

سرزندگیِ بالای آثار ادبی آنلاین چین از مدل جاریِ پلتفرم‌های ادبیات آنلاین چینی جدایی ناپذیر است.

«Webnovel» که نام پرتال بین‌المللی ادبیات چین و پلتفرم برجسته ادبیات آنلاین در این کشور محسوب می‌شود با راه اندازی یک برنامه ترجمه از صادرات آثار ادبی آنلاین چینی حمایت کرده است. علاوه بر این بسیاری خوانندگان خارجی آثار ادبی آنلاین چین به خلق کنندگان اثر تبدیل شده‌اند.

افراد آشنا به صنعت فوق می‌گویند گسترش ادبیات آنلاین چین در کشورهای خارجی به خوانندگان جهانی کمک کرده تا درک بهتری به دست آورند و موجب افزایش شدید علاقه مندی به فرهنگ چینی شده است به گونه‌ای که به گسترش هر چه بیشتر آثار ادبی آنلاین چینی در بقیه جهان کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا