گشایش مجمع پکن برای پاسخگویی سریع به شکایت‌های مردمی

مجمع إصلاحات و پاسخگویی سریع به شکایت‌های مردمی پکن به ابتکار مشترک آکادمی علوم اجتماعی چین، رادیو و تلویزیون مرکزی چین و دولت پکن، روز چهارشنبه ۱۸ دسامبر افتتاح شد.

«یین لی»، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و دبیر کمیته حزب شهر پکن در این مراسم حضور یافت و سخنرانی ایراد کرد.

«فن یون»، معاون سردبیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین و سردبیر شبکه  سی جی تی اِن، «شو هائولیانگ»، معاون دبیرکل سازمان ملل، عمر رزاز، نخست وزیر و وزیر دفاع سابق اردن و  محقق سابقه دار مدرسه دولتی هاروارد کندی، آندریاس آندریاس، معاون شهردار آتن یونان در این مراسم سخنرانی ایراد کردند.

«یین لی»، طی سخنرانی خود گفت که پکن یک شهر تاریخی و فرهنگی با  تاریخ بیش از ۳۰۰۰ ساله و همچنین یک ابرشهر پر جنب و جوش با ۲۱.۸۶ میلیون نفر جمعیت است. طی سال‌های اخیر، در مواجهه با خواسته‌های ساکنان برای داشتن یک زندگی بهتر در ابعاد گوناگون، پکن با نوآوری در پاسخگویی سریع به شکایت‌های مردمی، تقویت مدیریت مشکلات گزارش‌شده توسط شهروندان و بهبود سیستم خدمات عمومی، بسیاری از مشکلات گزارش شده توسط  مردم را حل کرده و زندگی شهری را لذت‌بخش‌تر، غنی‌تر و بهتر کرده است.

«فن یون» در سخنرانی خود گفت که به منظور حمایت از برگزاری این مجمع، رادیو و تلویزیون مرکزی چین فیلم مستند «صدای شما» و یک مستند به زبان انگلیسی و با کیفیت فوق العاده بالای 4K  با نام “خط تلفن “۱۲۳۴۵” ” را تولید کرده تا با نمایش چهره دوست داشتنی و قابل احترام و اعتماد شهر پکن و یک تصویر واقعی از چین را نشان دهد.

از سال ۲۰۱۹ تاکنون، پکن با یک رویکرد مبتکرانه و با نوآوری در پاسخگویی سریع به شکایت‌های مردمی، مسیر مدرن مدیریت یک شهر بزرگ بر اساس خواسته های شهروندان را در پیش گرفته است.

شهر پکن طی ۶ سال گذشته، جمعا ۱۵۰ میلیون مورد از شکایت های شهروندان را بررسی کرده که نرخ حل این مشکلات و رضایت مردمی به ۹۷ درصد می‌رسد.

مجمع اصلاحات و پاسخگویی سریع به شکایت‌های مردمی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا