«پیش درآمد شبنشینی عید بهار» رادیو و تلویزیون مرکزی چین در اسپانیا برگزار شد
مراسم «پیش درآمد شبنشینی عید بهار، نگاه جهان به شب نشینی عید بهار» رادیو و تلویزیون مرکزی چین (سیامجی) روز چهارجشنبه ۲۲ ژانویه در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.
«شِن هایشیونگ»، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین به طور ویدئویی در این مراسم سخنرانی کرد. یائو جینگ سفیر چین در اسپانیا نیز در این مراسم حضور داشت و سخنانی را ایراد کرد. زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان گردشگری وابسته به سازمان ملل نیز به طور ویدئویی در این مراسم شرکت کرد و به سخنرانی پرداخت. شخصیت هایی از محافل مختلف اسپانیا از جمله بخش های فرهنگی و گردشگری نیز در این مراسم حضور یافتند.
شن هایی شیونگ در سخنان خود اظهار داشت: عید بهار نه تنها به تعطیلات رسمی سازمان ملل تبدیل شده است، بلکه در سال گذشته در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت نیز به ثبت رسید. از «سال نوی چینی» تا «سال نوی جهانی»، عید بهار با جذابیتی بینظیر در میان گلهای تمدن جهانی شکوفا شده است. شب نشینی عید بهار رادیو و تلویزیون مرکزی چین به مدت ۴۲ سال متوالی است که برگزار می شود و در حال حاضر به پربیننده ترین برنامه تلویزیونی فرهنگی و هنری شب سال نو در جهان تبدیل شده است.
وی افزود: به عنوان نخستین شبنشینی عید بهار پس از ثبت موفقیت آمیز عید بهار در فهرست میراث فرهنگی ناملموس جهان، شبنشینی عید بهار امسال با استفاده کامل از مزیتهای ارتباطی ۸۲ زبان گروه رسانه ای سیامجی و دستاوردهای نوآوری فناورانه “5G+4K/8K+AI”، ضیافت فرهنگی مملو از شادی و نشاط را برای مخاطبان داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد.
زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان گردشگری وابسته به سازمان ملل هم در سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو چینی، برگزاری موفقیتآمیز رویداد ویژه «یش درآمد شبنشینی عید بهار، نگاه جهان به شب نشینی عید بهار» در اسپانیا را تبریک گفت .
این رویداد همزمان با افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید ۲۰۲۵ برگزار شد. در غرفه نمایشگاه فرهنگی و خلاقانه گروه رسانه ای سی ام جی چین، آداب و رسوم عید بهار چین مثل نوشتن دوبیتی جشن عید بهار و تقدیم کاغذها قرمزی که کلمه”خوشبختی” روی آنها نوشته شده بود، به نمایش گذاشته شد. این غرفه یکی از محبوب ترین غرفه ها در این نمایشگاه به شمار می رود.
بسیاری از رسانه های اصلی از جمله روزنامه اسپانیا، یورونیوز، و سیاستکن صربستان این رویداد فرهنگی چین را پوشش خبری دادند.
