لمس گشایش سطح بالای چین در «نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین ۲۰۲۴»

«نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین ۲۰۲۴» یکشنبه ۲۴ نوامبر (۴ آذر) در کلانشهر شانگهای به کار خود پایان داد. بازرگانان و غرفه‌داران چینی و خارجی در نمایشگاه گردشگری امسال به تعامل پرداخته و جذاب‌ترین منابع فرهنگی و گردشگری خود را به نمایش گذاشتند.

شرکت کنندگان به سخنرانی‌ها گوش فرا دادند، پروژه‌ها را بررسی کردند و درباره همکاری به گفتگو پرداختند … با این نمایشگاه انگیزه قدرتمندی را که سیاست گشایش سطح بالای چین به اقتصاد گردشگری جهان تزریق کرده، لمس می‌‌شد.

نمایشگاه گردشگری امسال به میزبانی وزارت فرهنگ و گردشگری چین و با شعار «سلام! چین» برگزار شد. بیش از هزار غرفه‌دار بین‌المللی و حدود ۶۰۰ آژانس مسافرتی خارجی از بیش از ۸۰ کشور و منطقه جهان در این نمایشگاه و کنفرانس سه روزه حضور یافتند و بیش از ۶۰۰ مذاکره حرفه‌ای به صورت حضوری صورت گرفت.

«چونگ سینگ» وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی گفت که چین همچنان یکی از منابع مهم گردشگری مالزی به حساب می‌آید. تا سپتامبر امسال ۲.۵۳ میلیون گردشگر چینی به مالزی سفر کرده‌اند که بالاتر از دوره مشابه سال ۲۰۱۹ است.

«تانگ شیائویون» جانشین «آکادمی گردشگری چین» گفت به لطف توسعه مداوم گشایش و بهبود تسهیل ورود به چین، تعداد گردشگران ورودی و مصرف گردشگری طی سال جاری رشدی پیوسته داشته و رضایت گردشگران خارجی نیز به شکلی مستمر افزایش یافته است.

به مانند روند افزایش تمایل گردشگران چینی به سفرهای عمیق، ویژگی سفرهای گردشگران خارجی با مسافرت‌های انفرادی، مقاصد خاص و محتوای تجربه زندگی محور مشخص می‌شود.

«برم یوسف» از «آژانس مسافرتی آبرام» کشور مغرب پس از پایان این نمایشگاه گردشگری به «چنگدو» و «چونگ‌چینگ» خواهد رفت تا بررسی‌هایی را برای طراحی محصولات بیشتر گردشگری در چین انجام دهد.

وی گفت: علاوه بر شهرهایی مثل «پکن»، «شانگهای» و «شی‌آن» که مشهور هستند، امیدوارم فرهنگ و زندگی مردمان چین را عمیق‌تر تجربه کنم و مشتاق بررسی مقاصد گردشگری بیشتری در چین هستم.

چین در روز گشایش نمایشگاه گردشگری امسال، افزایش تعداد کشورهایی که می‌توانند بدون روادید وارد چین شوند و بهینه‌سازی هر چه بیشتر سیاست‌های بدون روادید را اعلام کرد.

پس از اعلام این خبر، غرفه‌داران به سرعت واکنش نشان دادند. «جوئو وی‌هونگ» معان مدیرکل «شرکت (گروه) خدمات مسافرتی بین‌المللی بهار شانگهای» گفت که شرکت‌ها و گردشگران ژاپنی سوالات فراوانی از این شرکت پرسیده‌اند. در حال حاضر این شرکت بهای تمام‌شده محصولات گردشگری و صندلی‌های پرواز هماهنگ‌شده را برای پاسخگویی به نیازهای بیشتر گردشگران ورودی تنظیم کرده است.

آگاهان امر صنعت بر این باورند که با برگزاری نمایشگاه گردشگری به عنوان یک بستر و فرصت جدید، صنایع گردشگری چینی و خارجی همکاری را تقویت خواهند کرد، توسعه پایدار و توسعه کیفی صنعت فرهنگی و گردشگری جهانی را ترویج می‌بخشند و تبادلات و درک متقابل میان مردم در فرآیند تبادلات متقابل ارتقاء می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا