مشورت در مورد همکاری مالی جهانی و اشترک گذاری فرصت های توسعه چین

از ۱۸ تا ۲۰ اکتبر، نشست سالانه «مجمع استریت مالی ۲۰۲۴» با حمایت مشترک شهرداری پکن، بانک خلق چین، اداره نظارت مالی دولتی چین، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین، خبرگزاری شین هوا و اداره ملی منابع ارزی چین در پکن برگزار شد.

بیش از ۵۰۰ مهمان از بیش از ۳۰ کشور و منطقه در سراسر جهان  پیرامون موضوع اصلی این مجمع یعنی شفافیت مالی و همکاری، شراکت و توسعه پایدار اقتصادی و مالی، پیچیدگی و عدم قطعیت وضعیت اقتصادی جهانی، موضوعات مهم اقتصادی و مالی مربوط به افزایش بیشتر اعتماد متقابل و یادگیری متقابل بین کشورهای مختلف، تعمیق همکاری برد-برد و اشتراک گذاری فرصت‌های توسعه تبادل نظر کردند که با نتایج مثمرثمر  و موفقیت کامل برای این نشست سالانه همراه بود.

حاضران در این نشست سالانه درخصوص امور مالی حوزه علم و فناوری، امور مالی سبز و امور مالی جهانی فراگیر، امور مالی بازنشستگی و امور مالی دیجیتال با یکدیگر  بحث و تبادل نظر کردند. در طول نشست سالانه این مجمع، بیش از ۷۰ دستاورد از جمله شاخص سرمایه گذاری دارایی‌های مالی علم و فناوری، پلتفرم محاسباتی بخش خصوصی صنایع مالی و پروژه آزمایشی نوآوری فناوری مالی بازار سرمایه منتشر شدند.

با تعمیق گشایش و همکاری می‌توان مبادلات مالی بین المللی را به پیش سوق داد. نشست سالانه مجمع استریت مالی ۲۰۲۴ به طور کامل بین المللی بودن و حرفه ای بودن را به نمایش گذاشت، چرا که تعداد مهمانان و سخنران‌های خارجی این مجمع به فراتر از ۴۰ درصد رسید، محل برگزاری نشست‌های جانبی آن در هنگ کنگ چین، توکیو ژاپن  و لوکزامبورگ با محل برگزاری نشست اصلی در پکن تعامل داشتند و اداره توسعه مالی هنگ کنگ برای اولین بار در پکن رویداد برگزار کرد.

این مجمع سالانه با تمرکز بر اقتصاد جهانی، بررسی فرصت‌ها در چین، بررسی حمایت های مالی برای توسعه نیروهای مولد جدید و هماهنگی دستور کار گشایش و امنیت مالی،  به همکاری در صنعت سرمایه گذاری فرامرزی چین و آسیای جنوب شرقی،  همکاری اقتصادی و مالی چین و ژاپن،  همکاری های مالی در امتداد طرح «کمربند و جاده»، شکل دادن به آینده مراکز مالی بین المللی، پیشگیری از خطرات سیستمی و حفظ امنیت مالی و تضمین های حقوقی مالی برای محیط تجاری در سطح جهانی به بحث و گفتگو پرداخت.

مجمع استریت مالی به عنوان یک پلتفرم مهم برای گشایش و توسعه چین در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد و اکنون به عنوان بادنمای اصلاحات و توسعه مالی چین شناخته می شود و به طور کامل به عنوان یک بستر معتبر برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ سیاست‌های ملی،  تعامل مثبت بین امور مالی و اقتصاد واقعی و مشارکت چین در مدیریت مالی جهانی برای برقراری تبادل مالی و همکاری بین المللی نقش مهمی ایفا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا