بانوی اول چین به مراسم اهدای جوایز دختران و زنان یونسکو پیام تبریک فرستاد

خانم پنگ لی یوان همسر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و نماینده ویژه یونسکو برای ترویج آموزش و پرورش دختران و زنان به مناسبت اهدای جایزه آموزش و پرورش دختران و زنان  یونسکو ۲۰۲۴، پیام تبریک ارسال کرد.

 مراسم اهدای جوایز آموزش و پرورش دختران و زنان یونسکو ۲۰۲۴ در ۱۶ اکتبر در پاریس فرانسه برگزار شد.

پنگ لی یوان در پیام تبریک خود تاکید کرد که آموزش و پرورش دختران و زنان با رشد و توسعه زنان، رفاه خانواده ها و آینده جهان مرتبط است.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها با جدیت آموزش و پرورش، بهداشت و آموزش و پرورش دیجیتال را برای دختران و زنان ارتقا دهند و آموزش علمی برای زنان را با قدرت توسعه دهند و به زنان بیشتر کمک کنند تا سلامت خود را بهبود بخشند و توانایی‌های دیجیتالی، سواد علمی به ویژه قابلیت‌های نوآوری و کارآفرینی را ارتقا دهند و در مساعدت به آموزش و پرورش و پیشرفت زنان در دوره جدید سهم و نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

جایزه آموزش و پرورش دختران و زنان که با ابتکار مشترک چین و یونسکو ابداع شده است، تنها جایزه سازمان ملل در زمینه ترویج آموزش و پرورش دختران و زنان است که نقش مهمی در ترویج مفهوم برابری جنسیتی در آموزش و پرورش و قرار گرفتن برابری جنسیتی در اولویت جهانی ایفا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا