حضور بانوی اول چین در رویداد فرهنگی و ورزشی دوستی جوانان چین و آمریکا

بعد از ظهر روز سه‌شنبه 24 سپتامبر، پنگ لی یوان، همسر رئیس جمهور شی جین پینگ، در یک رویداد دوستانه فرهنگی و ورزشی برای جوانان چین و آمریکا موسوم به "دوستی چین و آمریکا همراه با جوانان" در دبیرستان شماره 8 پکن شرکت کرد.

بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر، پنگ لی یوان، همسر رئیس جمهور شی جین پینگ، در یک رویداد دوستانه فرهنگی و ورزشی برای جوانان چین و آمریکا موسوم به “دوستی چین و آمریکا همراه با جوانان” در دبیرستان شماره ۸ پکن شرکت کرد.

پنگ لی‌یوان در این رویداد با گروهی از جوانان ایالت واشنگتن آمریکا دیدار کرد و حضور معلمان و دانش آموزان آمریکایی برای بازدید از چین، آشنایی از نزدیک و تجربه کردن یک چین واقعی استقبال کرد. وی ابراز امیدواری کرد که جوانان چین و آمریکا از طریق آشنایی و تعامل با یکدیگر، انرژی مثبت به روابط دو کشور تزریق کنند.

پنگ لی‌یوان همراه با سایر مهمانان حاضر در این رویداد به تماشای بازی دوستانه بسکتبال جوانان چین و آمریکا نشست و به بازیکنان دو تیم نشان‌های یادبود اهدا کرد.

پنگ لی‌یوان اظهار کرد: این دیدار پرشور باعث ایجاد یک دوستی عمیق میان دانش‌آموزان آمریکایی و نوجوانان چینی می‌شود. آینده روابط چین و آمریکا با جوانان ارتباطات نزدیک دارد. امیدوارم پس از بازگشت به آمریکا، همه تجربیات خود را از بازدید از چین با خانواده‌ها، دوستان و همکلاسی‌های خود به اشتراک بگذارید، پیام دوستی مردم چین را با آنان به اشتراک بگذارید تا درخت دوستی مردم چین و ایالات متحده پیوسته شکوفاتر و پربارتر شود.

در پایان، نوجوانان چینی و آمریکایی همراه با یکدیگر به اجرای ترانه های چینی و انگلیسی پرداختند و پنگ لی‌یوان در کنار آنان و در فضایی گرم و صمیمانه عکس‌ یادگاری گرفت.

در ماه نوامبر ۲۰۲۳، رئیس جمهور شی جین پینگ ابتکار”برنامه دعوت از ۵۰ هزار نوجوان آمریکایی برای تبادل و تحصیل در چین در پنج سال آینده” را در سانفرانسیسکوی ایالات متحده اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا