در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش تعرفه های دولت بایدن باعث شده که آمریکایی ها برای کالاهای مختلف قیمت بالایی را پرداخت کنند. به گزارش سی ان ان، در سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ تعرفه های بزرگی را بر کالاهای وارداتی از چین از جمله کلاه بیسبال، چمدان و کفش وضع کرد. از آن زمان شهروند آمریکایی هزینه آن را پرداخته اند. صاحب یک فروشگاه در تگزاس که چمدان می فروشد، گفت که پس از اعمال تعرفه های دولت ترامپ، یک چمدان که در ابتدا ۱۰۰ دلار بود، اکنون ۱۶۰ دلار قیمت دارد و یک چمدان با قیمت ۴۲۵ دلار اکنون ۷۰۰ دلار قیمت دارد. در حالی که تعرفه ها تنها دلیل افزایش قیمت ها در پنج سال گذشته نیست، او امیدوار است که دولت بایدن آنها را حذف کند تا به کاهش فشار قیمت های بالاتر کمک کند. با این حال، پس از چندین سال بررسی تدابیر تعرفه‌ها، دولت بایدن در سال جاری تصمیم گرفت سیاست تعرفه‌ای که توسط دولت قبلی خود، دولت ترامپ اجرا شده بود، حفظ کند و تعرفه‌های اضافی را بر سایر کالاهای چینی، از جمله خودروهای الکتریکی، نیمه هادی‌ها و محصولات دیگر وارداتی از چین، اعمال کند. علاوه بر این، این گزارش با اشاره به تورم بالای ایالات متحده در سال‌های اخیر گفت: سازمان‌های صنعتی ایالات متحده معتقدند که تعرفه‌ها بدون شک به افزایش قیمت پوشاک، کفش و لوازم سفر کمک کرده است.

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه ها بر کالاهای وارداتی از چین  را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش تعرفه های دولت بایدن باعث شده که آمریکایی ها برای کالاهای مختلف قیمت بالایی را پرداخت کنند.

به گزارش سی ان ان، در سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ تعرفه های بزرگی را بر کالاهای وارداتی از چین از جمله کلاه بیسبال، چمدان و کفش وضع کرد. از آن زمان شهروند آمریکایی هزینه آن را پرداخته اند.

صاحب یک فروشگاه در تگزاس که چمدان می فروشد، گفت که پس از اعمال تعرفه های دولت ترامپ، یک چمدان که در ابتدا ۱۰۰ دلار بود، اکنون ۱۶۰ دلار قیمت دارد و یک چمدان با قیمت ۴۲۵ دلار اکنون ۷۰۰ دلار قیمت دارد. در حالی که تعرفه ها تنها دلیل افزایش قیمت ها در پنج سال گذشته نیست، او امیدوار است که دولت بایدن آنها را حذف کند تا به کاهش فشار قیمت های بالاتر کمک کند.

با این حال، پس از چندین سال بررسی تدابیر تعرفه‌ها، دولت بایدن در سال جاری تصمیم گرفت سیاست تعرفه‌ای که توسط دولت قبلی خود، دولت ترامپ اجرا شده بود، حفظ کند و تعرفه‌های اضافی را بر سایر کالاهای چینی، از جمله خودروهای الکتریکی، نیمه هادی‌ها و محصولات دیگر وارداتی از چین، اعمال کند.

علاوه بر این، این گزارش با اشاره به تورم بالای ایالات متحده در سال‌های اخیر گفت: سازمان‌های صنعتی ایالات متحده معتقدند که تعرفه‌ها بدون شک به افزایش قیمت پوشاک، کفش و لوازم سفر کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا