افزایش صادرات تجهیزات ورزشی در آستانه المپیک پاریس
از راه رسیدن وقایع مهم ورزشی مانند جام ملتهای اروپای ۲۰۲۴ اروپا که از جمعه ۱۴ ژوئن تا ۱۴ ژوئیه به مدت یک ماه در آلمان برگزار خواهد شد و در ادامه المپیک پاریس، شور و شوق ورزش در سراسر جهان اوج گرفته و همزمان اقتصاد ورزشی در بسیاری از مناطق چین رشد قابل توجهی را تجربه میکند که در عین حال با افزایش چشمگیر صادرات تجهیزات ورزشی و محصولات مربوط المپیک همراه بوده است.
به عنوان مثال، گروه تولید محصولات ورزشی «دو ماهی» (Sports Double Fish) بیش از ۶ میلیون یوان (۸۲۷،۰۰۰ دلار) کالای ورزشی به بیش از ۲۰ کشور در سال جاری صادر کرده که براساس آمارهای گمرک گوانگجو، ۱۵.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
بر اساس آمارهای اداره گمرک شهر «یی وو» استان جه جیانگ که یک قطب تولیدی در چین به حساب میآید، ارزش تجارت خارجی کالاها و تجهیزات ورزشی این شهر با افزایش سال به سال ۴۴ درصدی در طول پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به بیش از ۴ میلیارد یوان رسیده است.
به گفته «وانگ یونگ شیا»، مدیر بازاریابی شرکت تلویزیونسازی «ویو الکترونیک» (View Electronic) در استان جیانگسو، این رویدادهای مهم ورزشی علاوه بر جلب کردن توجه جهانی به اروپا، صادرات تلویزیونهای مجهز به صفحه نمایش کریستال مایع (الی سی دی) این شرکت را نیز تقویت کرده و آنها در اوایل این ماه ۱.۷۴ میلیون دستگاه تلویزیون به ارزش ۱.۷۴ میلیون یوان را به عربستان سعودی ارسال کردهاند.
مدتهاست که محصولات چینی با ویژگیهای مثل کیفیت و مقرون به صرفه بودن شناخته میشوند. از نظر «جانگ یونگ جون» محقق مرکز تبادلات اقتصادی بینالمللی در پکن: در طول برگزاری رویدادهای مهم مانند المپیک و مسابقات مهم فوتبال، این محصولات که اغلب نوآوری را به نمایش میگذارند مورد توجه بازار قرار میگیرند و موجب افزایش اعتماد نسبت به رونق اقتصاد محصولات ورزشی میشوند.