نگاهی به داده‌های ۲۰۲۳؛ مسیر صعودی رونق اقتصادی چین

«سی سی تی وی نیوز» روز سه شنبه گزارش داد، همانگونه که داده‌های مختلف اقتصادی نشان می‌دهد جنب و جوش اقتصادی چین همچنان در حال بهبود و کل اقتصاد برای احیای پایدار آماده است.

داده‌ها نشان می‌دهد چین بیش از ۴۰۰ میلیون تن غله خریداری کرده، تحویل سریع داخلی بیش از ۱۶۰ میلیارد بسته صورت گرفته و تولید نفت خام و گاز طبیعی ملی در سال ۲۰۲۳ به رکوردهای جدیدی رسیده است.

بر اساس اعلام کنفرانس کار ملی غذا و ذخایر راهبردی که سه شنبه پایان یافت، چین سال گذشته سطح خرید غلات خود بیش از ۴۰۰ میلیون تن را حفظ کرد.

بازار غله چین عملیات با ثبات خود را حفظ کرد و قدرت این ذخیره ملی و ظرفیت حفظ اضطراری بیش از پیش تقویت شد به گونه‌ای که پشتیبانی قوی برای احیای اقتصادی و توسعه با کیفیت بالا فراهم کرده است.

 

رکورد بالای حمل مسافر و کالا با خطوط ریلی

بر اساس اعلام روز سه شنبه ۹ ژانویه (۱۹ دی) «گروه راه آهن دولتی چین»، این کشور طی سال گذشته میلادی شاهد ۳.۶ میلیارد سفر مسافری ریلی و پیک مسافر در روز بیش از ۲۰ میلیون نفر بود که رکوردهای تاریخی را هم برای حمل و نقل مسافری سالانه و روزانه به ثبت رساند.

راه آهن ملی نیز با ثبت یک رکورد بالا، ۳.۹۱ میلیارد تن بار را در سال ۲۰۲۳ جابجا کرد. قطارهای باری چین-اروپا جمعا ۱۷ هزار سفر انجام داده و ۱.۹ میلیون کانتینر بار را به مقصد رساندند که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به ترتیب یک رشد ۶ و ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این قطارهای «کریدور جدید زمینی-دریایی غربی» ۸۶۰ هزار کانتینر را طی سال گذشته جابجا کرد و یک افزایش ۱۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند.

 

رکورد بالای صنعت تحویل بسته چین طی ۲۰۲۳

بر اساس اعلام روز سه شنبه «اداره پست ملی»، صنعت پست چین طی سال گذشته ۱۶۲ میلیارد بسته را به مقصد رساند و درآمدی ۱.۵ تریلیون یوانی (۲۰۹.۷۸ میلیارد دلار) را کسب کرد. این به ترتیب نشان دهنده نرخ رشد ۱۶.۵ و ۱۳.۵ درصدی است.

 

تولید نفت و گاز در سال گذشته چگونه بود؟

بر اساس اعلام روز سه شنبه «سازمان ملی انرژی»، مجموع تولید نفت خام و گاز طبیعی طی سال ۲۰۲۳ از ۳۹۰ میلیون تن معادل نفت عبور کرد و به این ترتیب یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند.

 

حفظ جنب و جوش نهادهای تجاری چین

بر اساس اعلام «سازمان امور مالیاتی»، چین طی بازه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ شاهد ۱۵.۱۵ میلیون شرکت تجاری تازه ثبت شده بود که مشاغل مرتبط با مالیات را اداره می‌کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۲۵.۴ درصدی را نشان داد. تعداد مالیات دهندگان فعال، آنهایی که در همان سال فاکتور صادر و درآمد را گزارش کردند، به ۱۰.۵۶ میلیون فقره رسید که در مقایسه با سال گذشته یک رشد ۳.۱ وحد درصدی را نشان داد و منعکس کننده بهبود مستمر در جنب و جوش نهادهای تجاری چین است.

 

پیش بینی رکورد ۸۰ میلیونی مسافرت‌های هوایی در عید بهار

بر اساس پیش بینی صورت گرفته به طور متوسط روزانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ پرواز در طی تعطیلات عید بهار انجام شود. این تعطیلات از ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) آغاز شود و از ۵ مارس (۱۵ اسفند) به پایان می‌رسد.

به این ترتیب رکورد بیش از ۸۰ میلیون سفر هوایی طی دوره ۴۰ روز شلوغ مسافرت‌ها ثبت می‌شود.

داده‌های پایان سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد چین ۴۷۸۲ پرواز بین‌المللی هفتگی رفت و برگشت داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا