سفر رسمی «لی شی» به کوبا

به دعوت حزب کمونیست کوبا، «لی شی» عضو  کمیته دائمی دفتر سیاسی و مدیر کمیسیون بازرسی انضباطی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر (۲۵-۲۷  شهریور) به کوبا سفر کرد.

لی شی در دیدار با  میگل دیاز کانل برمودز، دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهور کوبا، ضمن رساندن سلام صمیمانه شی جین پینگ به او، گفت: پس از بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، دبیر کل شی جین پینگ، دو بار با شما دیدار کرد و همراه با هم سمت و سوی توسعه روابط بین دو حزب و دو کشور را مشخص کردید. چین مایل است با کوبا برای اجرای تفاهمات مهمی که میان رهبران دو حزب و دو کشور به دست آمده همکاری کند و در اداره حزب و دولت و همکاری عملی در زمینه‌های مختلف با کوبا تبادل تجربه داشته باشد. چین امیدوار است برای پیشبرد اجرای طرح‌های توسعه جهانی، امنیتی جهانی، و تمدن جهانی و ساختن جامعه‌ای با سرنوشت مشترک بشر با کوبا همکاری کند.

میگل دیاز کانل در این دیدار گفت که چین قاطعانه در کنار کشورهای « جهان جنوب » می ایستد و با قدرت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه محافظت کرده است. کوبا از کمک چین به توسعه اقتصادی و اجتماعی کوبا تشکر می کند و مایل به حفظ مبادلات دوستانه نزدیک و پیشبرد همکاری عملی با حزب کمونیست چین است. کوبا از چین به خاطر حمایت قاطعانه از مبارزه عادلانه مردم کوبا علیه محاصره و تحریم های یکجانبه این کشور تشکر می کند. او همچنین تاکید کرد کوبا قاطعانه از ابتکارات مهم جهانی پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور شی جین پینگ حمایت می کند و برای سومین مجمع بین المللی همکاری سران « کمربند و جاده » آرزوی موفقیت کامل دارد.
لی شی هنگام دیدار از رهبر انقلاب کوبا رائول کاسترو گفت که رفیق رائول دوست نزدیک حزب کمونیست و مردم چین است و کمک های تاریخی در توسعه روابط بین دو حزب و دو کشور داشته است. چین در مواجهه با وضعیت پیچیده و دائماً در حال تغییر بین‌المللی، مایل است دست در دست کوبا برای ساختن جامعه با سرنوشت مشترک چین و کوبا تلاش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا