برگزاری مراسم گرامیداشت هشتاد و ششمین سالگرد آغاز جنگ مقاومت چین علیه تجاوز ژاپن در پکن

مراسم گرامیداشت هشتاد و ششمین سالگرد آغاز جنگ مقاومت چین علیه تجاوز ژاپن، صبح جمعه ۷ ژوییه/۱۶ تیر در سالن یادبود مبارزه مردم چین با تجاوز ژاپن در پکن برگزار شد و «یین لی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی و دبیر کمیته پکن حزب کمونیست چین این مراسم را میزبانی کرد.

ساعت ده صبح جمعه به وقت پکن، مراسم گرامیداشت به شکلی باشکوه و با اجرای سرود ملی چین آغاز شد. نمایندگان دانش‌آموزان شهر پکن، پایتخت چین با احساس فراوان و با صدای بلند شعر و متن‌های خود درباره مبارزه با تجاوز ژاپن را خواندند و گروه‌ کُر دانشجویان پکن سرودهای «ستایش یان‌آن» و «بدون حزب کمونیست چین، جمهوری خلق چین برقرار نمی‌شود» را اجرا کردند که عزم راسخ نسل جدید چین برای پیروی از حزب را نشان می‌دهد و همچنین اراده جوانان نسل کنونی درباره سخت‌کوشی بی‌پایان برای رستاخیز بزرگ ملت چین را نمایان می‌کند.

پس از آن، نمایندگان محافل مختلف چین به ترتیب وارد غرفه اول سالن یادبود مبارزه مردم چین با تجاوز ژاپن شدند و با گذاشتن دسته گل جلوی «دیوار آهنین» به عنوان نماد اتحاد و همبستگی ملت چین برای مبارزه با تجاوز ژاپن، به قهرمانان و قربانیان تعظیم کردند.

نمایندگان محافل مختلف همچنین از نمایشگاه موضوعی «پروژه باشکوه – سازندگی حزب کمونیست چین در دوران مبارزه با تجاوز ژاپن» بازدید کردند.

حدود ۵۰۰ نفر از رفقای بخش‌های مربوط کمیته مرکزی حزب کمونیست، بخش امور سیاسی کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست و بخش‌های ذیربط دولت شهر پکن، کهنه سربازان جنگ مبارزه با تجاوز ژاپن، نمایندگان خانوادگان فرماندهان جنگ مبارزه با تجاوز ژاپن، نمایندگان خانواده‌های قهرمانان و شهدای این جنگ، نمایندگان دانش‌آموزان، افسران و سربازان و همچنین مقامات و عموم مردم پکن در این مراسم حضور داشتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا