افزایش جذابیت‌های شین‌جیانگ چین برای علاقه‌مندان از سراسر جهان

نسل جدیدی از راهنمایان تور، متخصصان رسانه و دانشگاهیان از اشتیاق و فناوری های در اختیارشان برای تبلیغ فرهنگ و زیبایی منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ استفاده می کنند.به گفته کارشناسان این حوزه، آنها از فرصت های فراوان برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده می کنند.

یکی از این فرصت ها بازگشایی بزرگراه دوکو در ۱۸ ژوئن بود که به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای چین مشهور و به بزرگراه دوشانزی-کوچا نیز معروف است.مقامات این منطقه می گویند که مهندسین راهسازی و مردم محلی در طول مدت ساخت این بزرگراه در شین جیانگ، سرودهایی را سروده اند که رابطه هماهنگ بین نیروهای نظامی و غیرنظامیان در طول ساخت و ساز را تحسین می کند. این بزرگراه در سال ۱۹۸۳ به طور کامل به روی مردم منطقه باز شد.

اخیراً پس از شش ماه تعطیلی برای تعمیر و نگهداری، دوباره پذیرای مسافران است تا در زیبایی های طبیعی منطقه غوطه ور شوند.

شو یان، راهنمای تور در موزه بزرگراه دوکو واقع در کرامای منطقه شین جیانگ، مشتاقانه منتظر است تا این منطقه را به بازدیدکنندگان از سراسر کشور معرفی کند.

شو می‌گوید: “بزرگراه دوکو مسیر قهرمانانه‌ای است که خاطره آن باید در یاد مردمان بیشتری ماندگار شود. امیدوارم بتوانم فرهنگ و میراث ارزشمند خود را با روایتگری موثر بهتر به پیش ببرم.”شو اخیراً در مراسم اهدای جوایز مسابقات راهنمای تور شین جیانگ ۲۰۲۳ که در تورپان در ۲۹ مه برگزار شد، مدال طلا دریافت کرد، در پایان این مسابقات، ۴۰ راهنمای تور برجسته و اینفلوئنسر منطقه معرفی شدند. در طول این رقابت که دو ماه به طول انجامید، حدود ۶۳۰ شرکت کننده نه تنها مهارت های حرفه ای خود، بلکه زیبایی های متنوع شین جیانگ را از مناظر معرف آن گرفته تا فرهنگ آشپزی فریبنده آن به نمایش گذاشتند.

به گفته یو جیه، معاون اداره فرهنگ و گردشگری منطقه، این مسابقه با هدف ایجاد گروهی متنوع از مروجین داستان شین جیانگ، ارتباط دهندگان و مترجمان برای ارائه داستان های شین جیانگ از دیدگاه های مختلف است.

لی یانگ ۳۴ ساله، یک فعال فضای مجازی است که با شناسه Zhaosu Li Yang در تیکتاک شناخته می شود، که نام زادگاهش در شین جیانگ را با نام خود ترکیب می کند.در طول سال‌ها، لی یانگ از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ و نمایش زیبایی‌های منظره، غذاهای لذیذ و محصولات محلی منحصربه‌فرد شهر خود، ژائوسو، استفاده کرده است. از طریق پخش زنده و ویدیوهای کوتاه، او بیش از ۳۰۰ هزار طرفدار را جذب کرده است.

لی یانگ می گوید: «من ممکن است راهنمای تور نباشم، اما علاقه زیادی به سفر دارم. “من هرگز انتظار نداشتم که فرصتی برای شرکت در مسابقه راهنمای تور و برنده شدن جایزه داشته باشم. از این بابت هیجان زده هستم. در آینده به پخش زنده و تبلیغ جاذبه های گردشگری، لذت های آشپزی و سایر جنبه های شین جیانگ ادامه خواهم داد. “از مارس ۲۰۲۱، لی یانگ شروع به اجرای برنامه های پخش زنده در ژائوسو کرد، با موضوعاتی از مکان‌های دیدنی گرفته تا محصولات و غذاهای محلی. از آن زمان، او به مدت سه ساعت در روز به پخش زنده ادامه داد و به تدریج یک پایگاه پرطرفدار ایجاد کرد.

سرعت عمل او تاثیر زیادی گذاشته است. صدای او، که قبلاً کاملاً واضح بود، گاهی اوقات ممکن بود خشن باشد. با این حال، او می گوید، تجربه ای که به دست آورد به او کمک کرد تا در این رقابت نتایج خوبی کسب کند.لی یانگ می‌گوید: «برخلاف راهنمایان تور حرفه‌ای، ما که به‌عنوان بلاگر برای معرفی مکان‌های دیدنی کار می‌کنیم، بیشتر احساسات و بازخوردهای خود را هنگام بازدید از مکان‌ها به اشتراک می‌گذاریم و می‌توانیم به سؤالات مخاطبان آنلاین پاسخ دهیم.»

او می گوید: “من عاشق سفر هستم و به تبلیغ ژائوسو و همچنین کل شین جیانگ ادامه خواهم داد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا