تکمیل اولین حمل و نقل ترکیبی باری دریایی-ریلی تک‌سندی در چین

اولین قطار باری تک‌سندی دریایی-ریلی چین، حامل خودروهای تجاری و قطعات خودرو جمعه ۲۳ مه (۲ خرداد) از کره جنوبی وارد شهر کاشغر در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) شد. این رویداد گامی بلند در ارتقای کارایی لجستیک بین‌المللی چین محسوب می‌شود. محموله مذکور پس از ورود به کاشغر، به مقصد قرقیزستان ترانزیت خواهد شد.

این محموله از بندر «اینچئون» کره جنوبی حرکت کرد و پس از ۱۴ ساعت سفر دریایی به بندر یان‌تای در استان شان‌دونگ رسید. پس از عملیات سریع تخلیه، ترخیص گمرکی و بارگیری مجدد به صورت ریلی، کالاها در ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) با قطار از بندر «یان‌تای» به مقصد کاشغر ارسال شدند.

این سیستم تک‌سند با ایجاد هماهنگی یکپارچه بین حمل و نقل بین‌المللی و ریلی داخلی تحت یک بارنامه واحد، نیاز به مراحل اداری مضاعف را حذف می‌کند. این روش مدت زمان حمل کالا از کره جنوبی به قرقیزستان را از ۲۵ روز به ۱۲ روز کاهش داده است.

پیش از این، ارسال محموله‌های بین‌المللی پراکنده از ژاپن و کره جنوبی، شرکت‌های لجستیکی را مجبور می‌کرد برای هر محموله قراردادهای جداگانه با حمل‌کنندگان داخلی منعقد کنند. این رویه معمولا موجب می‌شد محموله‌های کوچک مدت‌ها در انتظار تجمیع با سایر محموله‌ها بمانند. چنین شرایطی نه‌تنها باعث تأخیرهای طولانی می‌شد، بلکه فرآیندهای اداری پیچیده و مشکلاتی در ردیابی محموله‌ها نیز به همراه داشت.

«یو چون‌جیه» مدیر مرکز فرماندهی تولید و ارسال در «ایستگاه راه‌آهن یان‌تای» وابسته به «راه‌آهن جی‌نان چین» گفت: با یکپارچه‌سازی سیستم‌های ریلی و بندری، ما این اطمینان را ایجاد کرده‌ایم که محموله‌ها حداکثر ۱ ساعت پس از ورود بارگیری شده و در مدت ۳ ساعت ارسال شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا