رونق گردشگری در چین؛ جهش ۱۳۰ درصدی سفرهای ورودی در تعطیلات روز کارگر

داده‌های پلتفرم‌های مسافرتی حاکی از افزایش ۱۳۰ درصدی درخواست سفر به چین طی تعطیلات پنج‌روزه روز کارگر است.

گردشگران خارجی نه تنها به بازدید از کلان‌شهرهای بزرگ چین می‌پردازند، بلکه به شهرهای کوچک‌تر نیز برای تجربه‌های متنوع‌تر سفر می‌کنند. بسیاری از مسافران همچنین از سیاست‌های جدید بازپرداخت مالیات استفاده کرده و در این کشور خریدهایی انجام داده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که افزایش ورود گردشگران بین‌المللی به چین، علاوه بر تقویت بخش‌های مصرف و گردشگری کشور، به خارجی‌ها این فرصت را می‌دهد تا تجربه‌ای دست اولی از چین واقعی به دست آورند و در نتیجه، وجهه جهانی این کشور تقویت شود.

بر اساس اطلاعیه‌ای که پلتفرم مسافرتی چینی «Qu nar» به روزنامه «گلوبال تایمز» ارسال کرده، سیاست روادید ۲۴۰ ساعته بدون نیاز به روادید و سیاست بازپرداخت مالیات بر خریدهای معاف از مالیات، به طور جامع باعث افزایش گردشگری ورودی در تعطیلات روز کارگر شده است.

گردشگران خارجی علاوه بر کلان‌شهرها، اکنون به کاوش گسترده‌تر در نقاط مختلف چین پرداخته‌اند. در این تعطیلات، شهرهایی مثل «جوهای»، «سوجو» و «فوشان» رشد قابل توجهی در تعداد بازدیدکنندگان خارجی تجربه کردند.

«ویبیورن» گردشگر نروژی در گفت‌وگو با گلوبال تایمز، از تجربه بی‌نظیرش در کلانشهر «چونگ‌چینگ» چنین گفت: چطور می‌شود روح چنین جایی را توصیف کرد؟…شهری با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده که همچون نگهبانانی در برابر دیوارهای عظیم کوه‌ها صف بسته‌اند. هات‌پاتی آنچنان تند و خوشطعم که همزمان هم حواس را می‌رباید و هم معده را به مبارزه می‌طلبد. گشت‌وگذار در زیر نورهای نئونی شبانه و ثبت هزاران خاطره به یادماندنی. واقعا عاشق این شهر شده‌ام.

طی این تعطیلات ویدئویی از یک گردشگر خارجی که به مزارع پلکانی «لانگ‌جی» در منطقه خودمختار قوم جوانگ گوانگ‌شی (جنوب چین) رفته و همراه با کشاورزان محلی زمین را شخم می‌زد، در شبکه‌های اجتماعی چین به سرعت پربازدید شد. کاربران فضای مجازی با شوخی نوشتند که این تعطیلات واقعا «روز جهانی کارگر» است و این گردشگر روح این مناسبت را به‌خوبی درک کرده است.

همچنین در طول تعطیلات روز کارگر، موضوعاتی با هشتگ‌هایی مانند «خرید هیجان‌انگیز در شانگهای و خارجی‌هایی که با چمدان برای خرید به یی‌وو می‌روند» در رسانه‌های اجتماعی به‌سرعت دست به دست شد. اجرای سیاست ورود بدون روادید، همراه با امکان بازپرداخت مالیات در خریدهای معاف از مالیات و سایر تدابیر حمایتی، موجب شد گردشگران خارجی در طول سفرهای خود به چین، انگیزه بیشتری برای خرید داشته باشند.

بر اساس داده‌های پلتفرم مسافرتیِ «Trip.com»، طی تعطیلات روز کارگر، در طول تعطیلات، سفارش‌های گردشگری ورودی در شهرهای «شانگهای»، «شن‌جن» و «یی‌وو» – که همگی به عنوان شهرهای مناسب برای خرید شناخته می‌شوند– به ترتیب با افزایش ۱۳۸ درصدی، ۱۸۸ درصدی و ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌اند.

چین برای جذب بیشتر گردشگران بین‌المللی، اقدامات مختلفی را در پیش گرفته است؛ از جمله گسترش سیاست‌های بدون روادید برای تسهیل اقامت‌های طولانی‌تر و سفرهای گسترده‌تر در داخل کشور، ساده‌سازی فرآیند صدور روادید و ارائه خدمات تازه‌ای مانند بازپرداخت مالیات به‌صورت فوری برای گردشگرانی که در حال خروج از کشور هستند.

افزایش ورود گردشگران خارجی را می‌توان به رویه باز چین، زیرساخت‌های پیشرفته و در سطح جهانی این کشور برای مدیریت حجم بالای بازدیدکنندگان، و تأثیر چشمگیر فعالان حوزه سفر در شبکه‌های اجتماعی (اینفلوئنسرها) نسبت داد.

«تیان یون» اقتصاددان ساکن پکن به روزنامه گلوبال تایمز گفت: پخش‌ زنده‌های «آی‌شواسپید»، اینفلوئنسر آمریکایی باعث شده مخاطبانش چین واقعی را ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا