سبقت درام‌های فوق کوتاه از فیلم‌ها در چین برای نخستین بار

دومین «کنفرانس درام فوق کوتاه هانگ‌جوئو» که اخیرا به کار خود پایان داد، شماری از کارشناسان این صنعت و صاحب‌نامان آن را برای تبادل نظر درباره فناوری‌های جدید، مدل‌های تازه و مسیرهای نو برای توسعه صنعت درام فوق کوتاه، گرد هم آورد.

«انجمن سمعی‌-بصیری اینترنتی چین» در این کنفرانس، «کتاب سفید توسعه صنعت درام فوق کوتاه چین (۲۰۲۴)» (که از این پس به عنوان «کتاب سفید» از آن یاد می‌شود) منتشر ساخت و رشد حیرت انگیز بازار درام فوق کوتاه را نشان داد.

بر اساس این کتاب سفید، مقیاس بازار درام فوق کوتاه چین امسال به ۵۰.۴۴ میلیارد یوان می‌رسد که نسبت به سال گذشته حاکی از یک رشد ۳۴.۹ درصدی است و برای نخستین بار از مجموع فروش گیشه ۴۷ میلیارد یوانی برآورد شده فیلم‌های چین برای کل سال فراتر می‌رود. این کتاب سفید اظهار می‌دارد که صنعت درام فوق کوتاه رسما وارد عصر ۲.۰ شده، این صنعت رشدی پایدار داشته، مقیاس کاربر، مقیاس بازار، تعداد موسسات و عرضه محتوای آن همگی به سطحی جدید رسیده و روش‌های تولید و مدل‌های کسب و کار نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است.

درام‌های فوق کوتاه با ویژگی‌های کوتاه و قدرتمند بودن و مصرف سریع، به بخشی مهم از زندگی دیجیتال آنلاین تبدیل شده است. تعداد کاربران درام فوق کوتاه چین تا ژوئن امسال به ۵۷۶ میلیون نفر رسید که معادل ۵۲.۴ درصد کل تعداد کاربران اینترنتی محسوب می‌شود.

این رقم از بسیاری از خدمات دیجیتال اساسی مثل تحویل غذای آنلاین، ادبیات آنلاین، تاکسی اینترنتی و صوت آنلاین، سبقت گرفته است. به موازات رشد محبوبیت این صنعت، انتظار می‌رود مقیاس بازار درام کوتاه در آینده بیش از پیش توسعه یابد.

هزینه تولید درام فوق کوتاه افزایش یافته و تولیدکنندگان ذهنیت خلاق خود را تثبیت کرده و از دنبال کردن فیلم‌های صرفا سرگرم کننده به بهبود کیفیت متوسط ​​درام‌ها و کاوش در زیبایی شناسی عمودی صفحه نمایش تغییر کرده‌اند.

«درام کوتاه +» با هدایت دولت و سیاست حمایتی آن تمام اقشار جامعه را ادغام کرده و طیف گسترده‌ای از پتانسیل توانمندسازی برون مرزی را نشان می‌دهد که شامل «درام کوتاه + گردشگری فرهنگی»، «درام کوتاه + میراث فرهنگی ناملموس» و «درام کوتاه + احیای روستایی» است.

علاوه بر این، درام کوتاه همچنین پتانسیل رشد عظیمی در بازارهای خارجی دارد به گونه‌ای که حجم دانلود و درآمد اپلیکیشن آن در بازار آمریکا رتبه نخست را در بازارهای خارج از کشور دارد.

اپلیکیشن‌های چینی سه رتبه برتر را در حجم دانلود دسته‌بندی‌های درام کوتاه از آن خود کرده‌اند و در بازار خارج از کشور پیشتاز شده‌اند و پس از ویدئوهای کوتاه، یکی دیگر از دسته‌های اپلیکیشن محبوب در زمینه سرگرمی قلمداد می‌شوند.

کاربران خارجی فرهنگ و زندگی چینی را از طریق درام‌های کوتاه می‌شناسند و به این ترتیب بازار‌های بین‌المللی جدیدی برای محصولات سرگرمی چین گشوده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا