«نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۲۰۲۴»: رکوردشکنی نوآوری و همکاری جهانی

هفتمین «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» (CIIE) مجموعا شاهد ۸۰.۰۱ میلیارد دلار معاملات اولیه برای خرید یک ساله کالا و خدمات بود که در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سه هزار و ۴۹۶ غرفه‌دار از ۱۲۹ کشور و منطقه جهان در این نمایشگاه که از ۵ تا ۱۰ نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبان) برگزار شد، شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۱۸۶ شرکت و موسسه در هفت دوره نمایشگاه شرکت کرده بودند و در عین حال شمار زیادی از غرفه داران برای بار نخست در این نمایشگاه حضور می‌یافتند.برای شرکت کنندگان خصوصا شرکت‌های چندملیتی که هدفشان حفظ حضور قدرتمند در چین است، این کشور همچنان یک مقصد حیاتی برای تجارت و سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

«لی جینگ‌چنگ» معاون راهبرد و توسعه تجاری آسیای شرکت خودروسازی جهانی «فورویا» (FORVIA)، گفت درآمد حاصل از بخش خودروهای انرژی جدید  معادل ۴۵ درصد از کل درآمد این شرکت در چین است.

وی تاکید کرد: چین در راهبرد جهانی فورویا به طور مستمر یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی قلمداد می‌گردد.

لی خاطرنشان کرد که چین برای چهاردهمین سال پیاپی بزرگترین بازار خودروی جهان بوده و این کشور روندهای جهانی به ویژه در بخش خودروهای برقی را تعیین می‌کند.

بر اساس اعلام دفتر نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، ثبت نام نمایشگاه سال آینده در جولای امسال آغاز شد. ۸۰ شرکت و سازمان از جمله «مرسدس بنز»، «زایس»، «استه لودر»، «بایر» و «فدراسیون تجاری سنگاپور» از حالا برای هشتمین CIIE در سال آینده ثبت نام و حدود ۵۰ هزار متر مربع از کل فضای نمایشگاه را رزرو کرده‌اند؛ امری که نشان دهنده اعتماد شدید شرکت‌‌های جهانی به این رویداد است.

عبارت «نیروهای مولد کیفی جدید» امسال به یک کلیدواژه داغ در CIIE تبدیل شده بود.

۶ دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی واردات چین به عنوان یک بستر اصلی برای نوآوری و همکاری مشترک جهانی، حدود ۲۵۰۰ محصول، فناوری و خدمات نوآورانه را برای نخستین بار در سطح جهانی معرفی کرده است.

نمایشگاه امسال نیز همچنان به مثابه یک بستر مشارکتی عمل کرد که در آن شرکت‌های جهانی توانستند محصولات جدید خود را رونمایی کنند، فناوری‌های پیشرفته را به نمایش در آورند و خدمات نوآورانه را معرفی کنند.

شرکت‌های چندملیتی در فضایی به مساحت ۴۲۰ هزار متر مربع بیش از ۴۰۰ محصول، فناوری و خدمات جدید را برای نخستین بار در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

CIIE طی هفت سال گذشته نه فقط یک روند بهبود مداوم داشته بلکه ویترینی از شمار روزافزون «نخستین‌ها» بوده به گونه‌ای که آن را به یک سکوی پرتاب جهانی شناخته شده برای محصولات جدید، بستری ارجح برای فناوری‌های پیشرو و قطبی برای خدمات نوآورانه تبدیل کرده است.

این نمایشگاه از نقطه نظر موقعیت خود، نخستین نمایشگاه در سطح ملی در جهان است که به واردات اختصاص داده شده و عرصه‌ای برتر را برای محصولات جهانی برای ورود به چین فراهم آورده است. CIIE برای محصولات و فناوری‌های بیشمار جدید به عنوان یک «مسیر مستقیم» برای موفقیت تجاری عمل می‌کند.

در حوزه مصرف هم بازار وسیع چین با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت و بیش از ۴۰۰ میلیون نفر صاحب درآمد متوسط، محل آزمایش و سکویی ایده‌آلی برای محصولات و فناوری‌های جدید جهانی فراهم می‌آورد.

جمعیت چین در حوزه نوآوری همواره از خلاقیت استقبال کرده‌ است. چین به طور خاص طی دهه گذشته از فرصت‌های ناشی از موج جدید پیشرفت فناورانه و تحول صنعتی استفاده کرده و یک راهبرد توسعه نوآورمحور را به اجرا در آورده که بستری مناسب برای شرکت‌های خارجی فراهم کرده است.

به باور «توشینبو اومتسو» رئیس و مدیرعامل شرکت «شیسیدو چین» اهمیت بازار چین نه فقط در کسب و کار آن بلکه در نوآوری آن نیز انعکاس یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت روندهای نوآوری چین به معنای استفاده از فرصت‌های برای رشد آینده است.

هر محصول جدید در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین نشان دهنده آرزوهای مردم برای زندگی بهتر و نمونه‌ای از پیشرفت متقابل گشایش و نوآوری است.

قابل پیش‌بینی است که در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که به صورت سالانه برگزار می‌شود شرکت‌های خارجی نه فقط سفارش‌ها، بازارها و ایده‌ها را از آن خود ‌کنند، بلکه فرصت‌هایی نامحدود را هم از طریق مسیر چین به سوی مدرنیزاسیون به دست آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا